در : صفحه اول » اخبار » عید فطر … جشن باشکوه هویت ملی در احواز

عید فطر … جشن باشکوه هویت ملی در احواز

eid1

ملت عرب احواز بسان دیگر کشورهای عربی عید فطر را به شکل باشکوهی جشن گرفته است. گزارش های تصویری از شهرهای مختلف اقلیم عربی احواز حکایت ازآن دارد که یزله وپایکوبی جوانان عرب وسردادن شعارهای ملی عربی عید فطر را به یک مناسبت ملی مبدل ساخته است.

در شهرها وروستاهای مختلف، مردم عرب بابرتن کردن لباس های ملی عربی احوازی به دیدار نزدیکان وهمسایه گان و هم محلی ای های خود رفته و صحنه هایی بسیارزیبا خلق کرده اند. جوانان عرب با سردادن شعارهایی در حمایت از هویت عربی احواز و همچنین قدرانی از شهیدان وزندانیان راه مبارزه ملی در برابر دولت مرکزی ایران، برای چندمین سال متوالی عید فطر را به یک مناسبت کاملا سیاسی ملی مبدل ساخته اند.

در همین راستا نیز صدها عرب احوازی که در کشورهای مختلف جهان مقیم هستند در کشورهای اروپایی واسترالیا وآمریکا وکانادا این عید ملی را جشن گرفتند و برهویت عربی احواز تاکیدی دوباره داشتند. در لندن ودانمارک و سوئد وهلند فعالان عرب احوازی عید فطر را جشن گرفته و اشعاری ملی عربی در این جشن ها سرودند.

shohada

در بریطانیا شماری ازفعالان عرب احوازی برسر مزار پنج شهید عرب احوازی حضور یافتند که در سال ۱۹۸۰ میلادی در اعتراض به قتل عام مردم عرب محمره از سوی دولت مرکزی ایران، اقدام به اشغال سفارت ایران درلندن کرده بودند. محل آرامگاه دسته جمعی این پنج جوان عرب پس از سالها مخفی ماندن در سال ۲۰۰۹ فاش شد. 

 

 

 

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى