در : صفحه اول » حقوق بشر » انتقال هادی راشدی به مکانی نامعلوم

انتقال هادی راشدی به مکانی نامعلوم

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز، هادی راشدی یکی از ۵ فعال فرهنگی عرب احوازی محکوم به اعدام، از زندان کارون به مکان نا‌معلومی انتقال داده شده است. انتقال هادی راشدی از زندان کارون به مکانی دیگر درپی انتقال هاشم شعبانی در حدود یک ماه قبل، سبب نگرانی شدید خانواده های این زندانیان نسبت به سرنوشت فرزندانشان شده است.

بنا به همین گزارش هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی و یکی از پنج فعال فرهنگی عرب اهل خلفیه است که در دادگاه انقلاب شهر احواز به اعدام محکوم شده است. وی روز گذشته از زندان کارون به نقطه نامعلومی انتقال داده شده است.

هادی راشدی که از بیماری‌ قلبی رنج می‌برد ودر مدت طولانی بازداشت بارها وضعیت جسمانی وی وخیم شده است در هنگام انتقال به همبندیان خود گفته است که از‌‌ همان لحظه دست به اعتصاب غذا خواهد زد. وی از دیگر زندانیان خواسته است تا صدای مظلومیت او و هاشم شعبانی را به گوش جهانیان برسانید.

همچنین هاشم شعبانی‌نژاد دیگر فعال فرهنگی عرب احوازی محکوم به اعدام، حدود یک‌ماه پیش از زندان کارون احواز به مکان نامعلومی انتقال داده شده است و از آن زمان هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

این دو زندانی سیاسی عرب همراه با محمدعلی عموری‌نژاد، سید جابر آلبوشوکه و مختار آلبوشوکه به اتهام محاربه وفساد فی‌الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شدند.

از طرفی دیگر در هفته جاری شش تن از متهمان به تجاوز به عنف در زندان کارون احواز اعدام شدند. در سال گذشته ودر روزهای قبل از اعدام چهار جوان عرب احوازی که سه تن آنها برادر بودند، نیز شماری از مجرمان در ملاء عام اعدام شدند. فعالان حقوق بشر احوازی اینگونه اقدامات را مقدمه ای برای اعدام فعالان فرهنگی وسیاسی عرب می دانند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى