در : صفحه اول » اخبار » اعتراض احوازیهای مقیم لندن علیه عملکرد نژادپرستانه بی بی سی فارسی

اعتراض احوازیهای مقیم لندن علیه عملکرد نژادپرستانه بی بی سی فارسی

اعتراض احوازیهای مقیم لندن علیه عملکرد نژادپرستانه بی بی سی فارسی

امروز سه شنبه ۲۴ مارس ۲۰۱۵، شماری از فعالان احوازی مقیم لندن با تجمع در برابر ساختمان شبکه خبری بی بی سی در مرکز شهر لندن، نسبت به عرب ستیزی گردانندگان بخش فارسی این شبکه اعتراض کردند.

فعالان عرب احوازی بمدت ۳ ساعت در برابر ساختمان بی بی سی تجمع کرده و در محکومیت عملکرد نژادپرستانه بی بی سی فارسی و عرب ستیزی این شبکه دست نوشته هایی را حمل کرده و علیه مسئولان ایرانی این شبکه شعارهایی سردادند.

فعالان عرب احوازی در گفتگو با مسئولان انگلیسی شبکه بی بی سی اعلام کردند که بخش فارسی بی بی سی بخش اعظم اخبار مربوط به سرکوب ملت عرب احواز توسط دولت مرکزی ایران را نادیده گرفته و سانسور می کند. همچنین در موارد اندکی که این شبکه، اخباری درباره احواز پخش کرده است، یا خبر را تحریف کرده و یا با بکار بردن الفاظی اهانت آمیز نظیر “اعراب” و یا “عرب زبان” نامیدن مردم عرب احواز، به ملت عرب احواز اهانت کرده است.

این فعالان عرب افزوده اند که در ده روز گذشته شهرهای احواز و محمره شاهد حوادث عدیدی بوده اند که طی آن بیش از هزار نفر بازداشت شده اند اما بی بی سی فارسی جز یکی دو خبر ناقص و آنهم حاوی الفاظ اهانت آمیز، هیچ خبر دیگری منتشر نکرده است.

بعلاوه این فعالان گفته اند که تاکنون تنها سه فعال عرب احوازی موفق شده اند برای یک یا دوبار در بی بی سی فارسی حاضر شوند، و هیچیک از دیگر روزنامه نگاران و فعالان سیاسی عرب احوازی اجازه مشارکت در برنامه های بی بی سی فارسی نیافته اند. سانسور اخبار احواز و عدم مشارکت دادن فعالان و روزنامه نگاران عرب در برنامه های بی بی سی فارسی در حالی صورت می گیرد که بی بی سی فارسی بشکل کامل به اخبار مرکزنشینان ایرانی اختصاص یافته است.

در این تجمع، فعالان عرب از گفتگو با فرد ایرانی مسئول بخش فارسی بی بی سی امتناع کرده و او را سردسته شوینیستها و عرب ستیزان دانستند.

فعالان عرب احوازی در گفتگو با مسئولان انگلیسی شبکه بی بی سی اعلام کردند در صورتیکه تغییری در رویه عرب ستیزانه بی بی سی فارسی صورت نگیرد تظاهراتی بزرگ را در برابر این شبکه ترتیب خواهند داد.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

bbc4

 

bb4

 

bbc3

 

bbc2

 

bbc1

 

 

bbc14

 

bbc5

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى