در : صفحه اول » اخبار » امیره بروایه و تکرار درسی بزرگ

امیره بروایه و تکرار درسی بزرگ

کودکی دیگر در شرف مرگ بود، او در کانال روباز فاضلاب فقط چند لحظه با مرگ فاصله داشت، کودکی دو ساله که در دنیای کودکانه اش در حال بازی و شادمانی بود، که ناگاه به درون کانال روباز روبروی منزل پدریش می افتد، او را توان هیچ عکس العملی نیست. همه دولتمردان می خواستند او بمیرد، اصلا برای مرگش برنامه داشتند، او هر طور شده باید حذف می شد. چندین سازمان و ارگان دست بدست هم دادند تا او را ترور کنند، و جانش را بگیرند.

در الاحواز هر کسی را به شکلی می کشند، یکی را با خشکسالی، دیگری را با سیل، بعضی را با فقر، و بعضی دیگر را با اعتیاد. و اما برای کودکان هم راه های متفاوتی در دستور کار است: آلودگی هوا، بیماریهای تنفسی، سوء تغذیه، وو فاضلاب را هم باید اضافه کرد . جنگی تمام عیار علیه ملت عرب به پاست. اما این ملت ستمدیده بدنبال راهکارهایى برای مبارزه و دفاع است، راهکارهایی که بتواند جان خود و نسلهای آینده را نجات دهد.

چندی است که ملت عرب شیوه  جدیدی در پیش گرفته است. بارزترین نمود آنرا در مقابله با سیلاب ساختگی سال ۹۸ می توان دید. آن هنگامی که حکومتیها با بلند گوهای خود به خیابانها آمدند و از مردم خواستند که شهرهای خود را ترک کنند، با این مدعا که هیچ حکومتی توان مقابله با  سیلابی که در راه است را ندارد. اما ملت عرب وبنا بر استراتژی جدید خود، و نا امید از همه آنچه خدمات دولتی خوانده می شود دست به کار ساخت بزرگترین سد دست ساز جهان شدند، و رکوردی جهانی را به نام خود ثبت کردند.

شاید در آن زمان امیره فقط ۴ یا ۵ سال داشت، اما می دید که چگونه می شود با دو دست خود و بدون اتکا به هیچ ارگان داخلی و حتی کمک خارجی میشود ملتی را نجات داد‌. آموخته های خود را، و آنچه را که ملت عرب بعد از سالها بدست آورده بود به کار بست، بدون آنکه فریادی برآورد، و با هوشیاری ستودنی، به سرعت حرکت کرد، از بالای پیاده روی بلندی که بر آن ایستاده بود به پائین پرید، و جانی را که تنها چند ثانیه با مرگ فاصله داشت نجات داد.

در این حرکت هوشیارنه امیره هیچ کس شریک نیست، نه حکومتی ها، نه انتخاباتی ها، نه دستگاههای اطلاعاتی و قضائی، نه منبریها ،فقط وفقط امیره بود و ابر ملتی که فرزندان خود را اینگونه تربیت می کند. و به آنان می آموزد که تنها ذهن هوشیار و دستان تواتمندتان یارای نصرت شما را دارند.

صالح حنون

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى