در : صفحه اول » اخبار » اوضاع وخیم پناهجویان در جزیره کریسمس استرالیا

اوضاع وخیم پناهجویان در جزیره کریسمس استرالیا

  0,,15840765_401,00

یک پناهجوی احوازی روز چهارشنبه ۱۵ ژاویه ۲۰۱۴ در تماسی از کمپ کریسمس با سایت پادماز اوضاع پناجویان را بسیار وخیم گزارش کرد. این پناهجو گفت: ما به همراه گروهی از پناهندگان که قصد مهاجرت به استرالیا را داشتیم پس از رسیدن به خاک استرالیا توسط پلیس این کشور به جزیره کریسمس تبعید شدیم.

او ادامه داد: در اعتراض به بی حرمتی و اهانت های مکرر پلیس و ضرب و شتم پناهجویان، یک هفته است که جمع زیادی از پناهجویان اقدام به اعتصاب غذا کرده و بیش از ده نفر ار آنان در اقدامی اعتراضی لب های خود را دوختنند. این پناهجو می گوید: پلیس مهاجرت جزیره کریسمس در اقدامی غیر انسانی اعضای خانواده ها را از همدیگر تفکیک و هر کدام را در مکان معینی از کمپ نگهداری می کنند.

این پناهجوی احوازی که از جور رژیم غاصب ایران به استرالیا گریخته است افرود که یک پناهجوی ایرانی در اعتراض به تبعید او از استرالیا به جزیره کریسمس خودکشی کرد. شخص یاد شده پس از اقدام به خودکشی به یک مرکز درمانی منتقل شده و گفته می شود که اقدام او خوشبختانه منجر به مرگ نشده است.

در همین راستا روزنامه گاردین در گزارشی آورده است که یک زن پناهجوی ایرانی در کمپ جزیره کریسمس در اثر بد رفتاری و بی توجهی اداره مهاجرت سقط جنین کرده است.

 سایت پادماز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى