در : صفحه اول » اخبار » ایمیل ملی برای کنترل ارتباطات مردم!

ایمیل ملی برای کنترل ارتباطات مردم!

در ادامه روند رو به رشد اعمال محدودیت های اینترنتی رژیم ایران بر کاربران اینترنتی، سرویس ایمیل ملی در این کشور راه اندازی شد.

در حالی که احمدی نژاد در سال های اخیر همواره از اینترنت ملی سخن گفته و خواستار اعمال محدودیت های بیشتر بر ارتباط ایرانیان با رسانه های خارج از کشور شده است، سرویس ایمیل ملی به عنوان قدمی مهم در این راستا راه اندازی گردید.

محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفته است”امنیت و حفظ اطلاعات مهمترین دلیل راه‌اندازی این سرویس بوده و رابطه ایمیلی شهروندان ایرانی با دولت از طریق آن انجام خواهد شد. هر ایرانی از مقطع تحصیلی ابتدایی به بعد باید یک آدرس ایمیل در این سرویس داشته باشد. زبان این سرویس ایمیل فارسی است اما قابلیت استفاده از انگلیسی، فرانسه و عربی نیز در آن وجود دارد. هم اکنون ثبت نام برای استفاده از این سرویس برای عموم آزاد نمی‌باشد و کسانی که می‌خواهند از آن استفاده کنند باید پس از ثبت نام برای احراز هویت به دفتر پست بروند. اشتراک این سرویس ایمیل پولی است.”

گفتنی است پس از خرداد ۸۸ و نقش مهمی که شبکه های اجتماعی در سامان دهی اعتراضات خیابانی بر علیه رژیم ایران داشتند، دولت تلاش فراوانی برای اعمال محدودیت بر کاربران اینترنتی به خصوص در دسترسی به سایت های خبری “ضد نظام” و شبکه های اجتماعی داشته است. پروژه “اینترنت ملی” که با انتقادات وسیع کارشناسان حوزه ارتباطات نیز همراه بوده است در همین راستا در حال راه اندازی است.

لازم به ذکر است شواهد فراوانی مبنی بر رصد فعالیت های اینترنتی در ایران با استفاده از فن آوری وارداتی از چین گزارش شده است. این امر به معنی نقض کامل حقوق شهروندی می باشد که به انحاء گوناگون در ایران زیر پا گذاشته می شود.

از:گوناز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى