در : صفحه اول » اخبار » بازتاب جهانی اعدام هاشم شعبانی توسط ایران

بازتاب جهانی اعدام هاشم شعبانی توسط ایران

اعدام فعال فرهنگی و شاعر عرب احوازی هاشم شعبانی به همراه هادی راشدی موجی شدیدی از اعتراضات و محکومیت های جهانی را علیه دولت مرکزی ایران در سراسر جهان به راه انداخت. هزاران وب سایت، روزنامه، مجله و رسانه های تصویری به چندین زبان زنده دنیا خبر اعدام شاعر و مبارز احوازی هاشم شعبانی را مخابره کردند و صلح جویی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را به سخریه گرفتند.

شعرا و ادیبانی از فرانسه، آمریکا و شرق آسیا و فلسطین و دیگر کشورها در رثای شاعر احوازی شر سرودند. هنرمندان در محکومیت اعدام این شاعر عرب احوازی کاریکاتورهایی ها غمناک طراحی کردند. برخی نیز هاشم شعبانی را چگوارا احواز نامیدند.

این در حالی است که برخی مرکزگراهای ایرانی سعی کردند تا با تمسک به اتهامات جمهوری اسلامی به هاشم شعبانی مبنی بر “محاربه با خدا”، پیش زمینه مبارزاتی ملی احوازی هاشم شعبانی را منحرف کرده و مانع از رسیدن پیام این شهید عظیم به جهانیان شوند.

هاشم شعبانی در آخرین شعر خود قبل از اعدام به صراحت گفته است که به دلیل عرب و احوازی بودن و انکار ایرانی بودن اعدام خواهد شد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى