در : صفحه اول » اخبار » بازداشت فعالان اهل سنت و یک شاعر عرب احوازی

بازداشت فعالان اهل سنت و یک شاعر عرب احوازی

بازداشت فعالان اهل سنت  و یک شاعر عرب احوازی

 نیروهای امنیتی ایران در مناطق مختلف شهر احواز چند تن از فعالان اهل سنت و یک شاعر عرب را بازداشت و به بازداشتگاه های مخفیانه اداره اطلاعات منتقل کردند.

فعالان حقوق بشر احوازی نام چهار تن از فعالان اهل سنت که در دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ بازداشت شدند را بشرح ذیل اعلام کردند:

١- حاتم  حزباوی  از منطقه خروسی

٢-سید محمد علی موسوی فرزند لوئی ۲۳ ساله متأهل و دارای یک فرزند از منطقه قلعه کنعان

٣-احمد مرعی فرزند عبدالامیر  ۲۲ ساله مجرد از قلعه کنعان

۴-حسین طائی از أهالی حی الثوره (شلنگ آباد)

نیروهای اطلاعاتی با یورش به منازل این فعالان در صبح دوشنبه  آنها را دستگیر و به بازداشتگاه اطلاعات بردند. بنا اخباز واصله این دستگیری ها بدون حکم مقامات قضایی صورت گرفته است.

همچنین نیروهای امنیتی واطلاعاتی در صبح روز یک‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ با یورش به منزل یک شاعر عرب احوازی بنام شنان شحیتات وی را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند. شنان شحیتات از أهالی روستای “تلبومه” واقع در شمال شهر احواز می باشد، که بنا به اظهارات فعالان حقوق بشر به علت سرودن شعرهای حماسی ملی در مراسم عروسی یکی از دوستانش، دستگیر شده است.

پس از روی کار آمدن حکومت روحانی فشار بر فعالان فرهنگی و سیاسی افزایش یافته و تاکنون تعداد زیادی از آنها دستگیر شده اند. همچنین اهل سنت احواز نه تنها از برگزاری مراسم و شعائر دینی خود محرومند، بلکه اعلان علنی پیروی از مذاهب اهل سنت برای احوازی ها جرم محسوب می شود.

بر اساس گزارش بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، روحانی به وعده های انتخاباتی خود عمل نکرده است و سخنان وی فقط شعاری توخالی بوده است. روحانی در فعالیتهای انتخاباتی خود وعده فراهم نمودن زمینه آزادیهای لازم برای فعالان ملتهای غیر فارس و دیگر اقشار موجود در جغرافیای سیاسی ایران را داده بود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک مردم عرب الاحواز- بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى