در : صفحه اول » اخبار » بازدید هیئت محیط زیست سازمان ملل از احواز، بنا به دعوت فعالان محیط زیست احوازی

بازدید هیئت محیط زیست سازمان ملل از احواز، بنا به دعوت فعالان محیط زیست احوازی

بازدید هیئت محیط زیست سازمان ملل از احواز، بنا به دعوت فعالان محیط زیست احوازی

به دعوت فعالان محیط زیست احوازی نماینده سازمان ملل در امور محیط زیست آقای گری لوییس روز چهارشنبه ۲۲ آوریل جاری میلادی وارد شهر احواز شده و از تالابها و رودخانه های احواز که بواسطه سیاستهای دولت مرکزی با نابودی کشیده شده بودند، دیدن کرد.

وی در اولین اظهارات خود در شهر احواز إظهار داشت که سفر وی به احواز بنا به دعوت فعالان محیط زیست احوازی بوده و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چالش هایی که طبیعت و محیط زیست احواز با آن روبرو است. همچنین گری لوییس نگرانی خود را درباره وضعیت آب احواز با وجود رودخانه های بزرگ همچون کارون وکرخه إبراز داشت.

لوییس به معضل شوری آب کارون در نتیجه ابگیری سد گتوند و انتقال آب کارون به شهرهای مرکزی ایران اشاره کرد وگفت برای کمک وحل این مشکل باید ببنیم که راه حلها چه هستند.

لازم به ذکر است که فعالان حقوق بشر ومحیط زیست احوازی طی چند سال گذشته چندین تجمع اعتراضی را در کنار رودخانه کارون و همچنین روبروی استانداری وفرمانداری احواز برگزار نمودند وبارها به دولت مرکزی ایران نسبت به تبعات خطرناک این بحران عظیم هشدار داده اند. فعالان حقوق بشر احوازی نیز بشدت از ادامه یاقتن فاجعه زیست محیطی فعلی نگران بوده وتبعات آنرا فاجعه بار دانسته اند.

بخش اخبار- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى