در : صفحه اول » اخبار » تجمع احوازیها در دو شهر استرالیا و محکومیت اعدام فعالان عرب

تجمع احوازیها در دو شهر استرالیا و محکومیت اعدام فعالان عرب

تجمع احوازیها  در دو شهر استرالیا و محکومیت اعدام فعالان عرب

پادماز: امروز جمعه ۳۰ ماه مه سال جاری میلادی شماری از فعالان عرب احوازی در شهرهای بریزبن و ادیلاید استرالیا تجمع کرده و ناپدید شدن دو فعال عرب احوازی در خطر اعدام را محکوم کردند.

علی چبیشاط و سید خالد موسوی دو عرب اهل سوس هستند که حکم اعدام آنها از سوی دیوان عالی کشور تائید شده و طی هفته های اخیر از سوی نیروهای اطلاعات به مکانی نامعلوم انتقال داده شده اند. درپی این اقدام نیروهای اطلاعات، خانواده ها و وکلای مدافع این دو فعال عرب احوازی اعلام کرده اند که فرزندانشان ناپدید شده و مسئولان امنیتی در احواز حاضر نیستند هیچگونه اطلاعی از محل نگهداری آنها بدهند.

در شهر بریزبن شماری از جوانان عرب احوازی با تجمع در مرکز شهر و در دست داشتن عکسهای جوانان عرب محکوم به اعدام خواهان توقف کشتار و قتل فعالان فرهنگی و سیاسی عرب احوازی شدند.

همچنین در شهر ادیلاید شماری از فعالان عرب احوازی با تجمع در برابر پارلمان استرالیا در این شهر، اعدام مخفیانه فعالان عرب احوازی را محکوم کرده و از جامعه جهانی خواستند تا با اتخاذ تدابیر لازم  مانع کشتار فعالان عرب احوازی توسط جمهوری اسلامی شوند.

شایان ذکر است که از ژوئن سال ۲۰۱۲ که سه بردار حیدری اهل ملاشیه به همراه دوستشان علی شریفی به شکل مخفیانه اعدام شدند، تاکنون جمهوری اسلامی چندین تن از فعالان سیاسی و فرهنگی عرب احوازی را مخفیانه اعدام کرده و با وجود گذشت بیش از دو سال از اعدام آنها پیکرهایشان را به خانواه هایشان تحویل نداده است.     

 

عکسهایی از تجمع احوازیها در ادیلاید و بریزبن:

usb

 

us

 

usb2

 

usb3

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى