در : صفحه اول » اخبار » تلفن هوشمند »هویت« یک شکنجه گر امنیتی در احواز را فاش ساخت

تلفن هوشمند »هویت« یک شکنجه گر امنیتی در احواز را فاش ساخت

تلفن هوشمند »هویت« یک شکنجه گر امنیتی در احواز را فاش ساخت

نشریه امریکایی “هافتینگتون پست”  روز سه شنبه ۱۷ ژوئن ۲۰۱۴ خبری  مبنی بر برداشتن نقاب از چهره یک جاسوس توسط جاسوسی دیگر منتشر، و هویت یک شکنجه گر اطلاعات سپاه در احواز را فاش ساخت.

در این گزارش آمده است: ” نرم افزار تلفن همراه با گرفتن عکس از یک عضو اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بعد از دستگیری و شکنجه  یک فعال سیاسی احوازی در شهر احواز ، نقاب از چهره آن جاسوس شکنجه گر کشیده و هویت او را برای مردم فاش کرد.

آن تلفن همراه با استفاده از یک نرم افزار ضد سرقت، عکس از شخصی می گیرد که فعال دستگیر شده ادعا می کند این فرد ، او و دیگر زندانیان عرب را به شدت شکنجه کرده است. این نرم افزار هنگامی فعال می شود که اگر کسی صاحب آن تلفن همراه نباشد و سعی کند که وارد سیستم آن شود. در چنین حالت هایی تلفن همراه به صورت خودکار اقدام به عکسبرداری می کند. همزمان با عکس برداری مکان تلفن همراه مشخص از طریق GPS مشخص و یک ایمیل برای صاحب اصلی آن اراسال می شود.

سپاه پاسداران که ادعاهای عجیب و غریب دارد، و همزمان  به دلیل  پشتیبانی از دولت های  دست نشانده تهران مانند سوریه و عراق به بی رحمی معروف است، اکنون در شکستن رمز تلفن و استخراج اطلاعات آن ناموفق و عاجز  نشان می دهد.

این بازجو متهم به ضرب و شتم شدید زندانیان در بازداشتگاه، توهین به شرف و حیثیت زندانیان که قربانیان حاضر به شرح جزیئات نشدند. قربانی شکنجه شده احوازی که نخواست نامش فاش شود به “دانیال برت”نویسنده این گزارش گفت:از دیدن عکس چهره شخصی که من را شکنجه می کرد شگفت زده شدم. من می خواهم تمام دنیا چهره او را ببیند. ما با بی عدالتی مواجه شدیم و می خواهیم چهره نیروهای مخفی آشکار شود. ما می خواهیم آنها در مقابل جهان احساس حقارت کنند و به جنایات خود علیه بشریت پاسخ دهند.

عرب های احوازی با تبعیض نژادی و آزار و آذیت در ایران روبرو هستند.فعالان احوازی بطور معمول دستگیر و بسیاری از اعضای مؤسسه های فرهنگی در ماه های اخیر به اتهام “جنگ با خدا” اعدام شدند.

گزارش اخیر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر ( OHCHR) اظهار داشت: “  اعدام ها، از جمله اعدام زندانیان سیاسی و افراد متعلق به گروه های اتنیکی از جمله مردم عرب احواز، بلوچ و کرد در نیمه دوم سال ٢٠١٣ به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

لینک هافینگتون پست

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى