در : صفحه اول » فرهنگی-اجتماعی » جشن نیمه تابستان در سوئد

جشن نیمه تابستان در سوئد

midsommar1

دیروز جمعه ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳، سوئدی ها به همراه مقیمان خارجی این کشور اسکاندیناوی ودرکنار هم جشن تاریخی نیمه تابستان را جشن گرفتند. دهها شهر سوئدی از شمال تا جنوب کشور با برپا کردن نماد خاص این جشن ورقصیدن به دور آن، طولانی ترین روز تابستان را در فضایی دوستانه و فارغ از هرگونه احساسات نژادی جشن گرفتند.

حضور دراین جشن ها وگوش فرادادن به ترانه هایی که مردم در این جشن همخوانی می کنند، تنها نشان از خوشحالی مردم از فضای خاص ودلنشین تابستان ونور آفتاب دارد. هیچگونه تاکیدی بر سوئدی بودن این جشن ویا تاکید بر تاریخ سوئد و افتخارات این کشور در سروده های خاص این جشن به چشم نمی خورد.

جشن نیمه تابستان در چند کشور اروپایی دیگر نیز جشن گرفته می شود. این جشن بنا به وضعیت جویی این کشورها در اوقات مختلفی برگزار می شود.

 

midsommar

سوئد کشوری با جمعیت نه میلیون وسیصد هزار نفر است که دومیلیون دویست هزار نفر آن مهاجر هستند. در این کشور مهاجران از تمامی حقوق قانونی یک سوئدی بهره مند هستند. فرزندان مهاجران حق دارند تا زبان مادری خود را در مدرسه بخوانند وبنویسند. همچنین دولت سوئد با پرداخت کمک های مالی به تشکلات فرهنگی و اجتماعی مهاجران به آنها در به پا داشتن مراسم فرهنگی واجتماعی خود یاری می رساند.

قابل ذکر است که در جشن های ملی وتاریخی سوئد نظیر جشن نیمه تابستان، یول (کریسمس)، پسک (پاک) برخلاف عادت رایج در ایران وتاکید بر نژادگرایانی نظیر فردوسی، هیچگونه ذکری از نژاد گرها وجود ندارد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى