در : صفحه اول » اخبار » جمع آوری آنتن های ماهواره ای در فلاحیه

جمع آوری آنتن های ماهواره ای در فلاحیه

به گزارش احوازنا؛نیروی انتظامی روز شنبه ۵ اسفند سال جاری مصادف با ۲۳ فوریه ۲۰۱۳ در یک هجوم گسترده به منازل مسکونی شهروندان در شهرستان فلاحیه(شادکان) اقدام به جمع آوری و ضبط آنتن های ماهواره ای کرده است. شاهدان عینی نیز از این حادثه گزارش داده اند که پس از ضبط آنتن های ماهواره ای برای کسانی که در منازل آنان دیش ماهواره ای یافته شده پرونده قضایی تشکیل شده است. پیش از این نیز نیروهای انتظامی در عملیات های مشابه در سایر شهرها ومناطق عرب نشین اقدام به جمع آوری آنتن های ماهواره ای کرده وشهروندان را مورد تعقیب قضایی قرار داده بود.

شهروندان و فعالان حقوق  بشری می گویند؛برنامه های دولت برای محدود کردن سایر مردم و به ویژه مردم عرب از دسترسی به اطلاعات عمومی از طریق ماهواره و اینترنت گسترش یافته است.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:

بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت و اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.
بخشی از بند ۲۵ اعلامیه هزاره: آزادی رسانه ها برای اجرای نقش اساسی آنها و نیز حق مردم برای دسترسی به اطلاعات را تضمین کنیم .

بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی‌توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
بند ۲ ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس نباید در زندگی خصوصی و خانواده و اقامتگاه یا مکاتبات مورد مداخلات خودسرانه (بدون مجوز) یا خلاف قانون قرارگیرد و همچنین شرافت و حیثیت او نباید مورد تعرض غیر قانونی واقع شود.
اصل ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی: حیثیت‌، جان‌، مال‌، حقوق، مسکن و شغل‌اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى