در : صفحه اول » اخبار » دفاع رهبر جمهوری اسلامی از اشعار نژادپرستانه و عرب ستیز

دفاع رهبر جمهوری اسلامی از اشعار نژادپرستانه و عرب ستیز

به گزارش وب سایت تقاطع، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، مطابق سنت سال‌های اخیرش، در شب تولد امام دوم شیعیان، میزبان گروهی از شاعران بود. مراسمی که هم‌چون سال‌های گذشته به صورت گسترده‌ای در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی ایران بازتاب یافت.

این رسانه‌ها از جمله با انتشار سروده‌ای از «احمد بابایی» در توصیفی مذهبی از شرایط منطقه، نوشته‌اند که شعر او با تشویق زیاد حاضران و شخص خامنه‌ای همراه شده به طوری‌که او بعد از شنیدن این شعر گفته «جوان‌ها امشب غوغا کردند».

در ویدئویی نیز که از این شعرخوانی در و‌ب‌سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده، او بعد از خواندن هر بیت از این شعر توسط شاعر آن، به او «آٰفرین» می‌‌گوید.

اما در شعر «بابایی» که در ادامه متن کامل آن می‌آید دست‌کم در دو جا عبارات یهودستیزانه و در یک جا عبارتی ضد عرب دیده می‌شود. عباراتی که بر خلاف ادعاهای رهبر و دیگر مقامات جمهوری اسلامی بازتابنده رویکرد عرب ستیزانه و فرقه گرای نظام جمهوری اسلامی است.

شاعر این شعر یک جا می‌گوید:

«نیل» را تا به «فرات»، آنچه که بود، آتش زد
شک مکن؟ ما همه را «مکر یهود» آتش زد

او باز در جای دیگری اضافه می‌کند:

خار در چشم سعودی شده «بیداریِ ما»
باز کابوس یهودی شده «بیداریِ ما»

وی هم‌چنین در بخش دیگری از شعر خود می‌گوید:

لختِ خونِ جگر ماست به روی لب‌شان
کوره‌ی دوزخیان، گوشه‌نشین تب‌شان
لهجه‌ی عبری و لحن عربی، مکتب‌شان

در این سروده هم‌چنین از تعابیر جنگ‌طلبانه به وفور استفاده شده است.

حمایت ولی فقیه جمهوری اسلامی از این اشعار نژادپرستانه و عرب ستیز رویکرد فرقه گرای رژیم حاکم بر ایران را برملا می سازد. همچنین عوامفریبی های این رژیم در دفاع از قضیه اول عرب یعنی فلسطین و استفاده ابزاری از آن را نشان می دهد. 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى