در : صفحه اول » اخبار » راهپیمایی بی نظیر احوازی در بروکسل

راهپیمایی بی نظیر احوازی در بروکسل

راهپیمایی

امروز جمعه هشتم مارس ۲۰۱۳ صدها احوازی و فعالان ملل تورک و کورد به همراه عربهای سوری راهپیمایی گسترده ای را در بروکسل برگزار کردند. این راهپیمایی در محکومیت احکام اعدام صادره برای چندین فعال فرهنگی وسیاسی عرب احوازی صورت گرفته است.

در راهپیمایی گسترده امروز در خیابان های منتهی به ساختمان مرکزی پارلمان اروپا، صدها تن شرکت کردند و در محکومیت احکام اعدام صادره برای فعالان فرهنگی وسیاسی ملت عرب احواز و همچنین سیاست های پاکسازی نژادی دولت مرکزی ایران در حق این ملت بی پناه شعارهایی سردادند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن صدها پرچم احوازی به همراه پرچم آزربایجان جنوبی وکوردستان وسوریه وفلسطین خیابان های مرکزی بروکسل را به مدت سه ساعت به خود مشغول ساخته و با برافراشتن عکس دهها جوان عرب احوازی که در سال های اخیر اعدام شده اند ویا در انتظار اعدام به سر می برند پرده از وحشی گری های نظام مرکزی ایران در این اقلیم عربی برداشتند.

تظاهرکنندگان از اتحادیه اروپا خواستند تا به سیاست های پاکسازی نژادی نظامهای مرکزی متوالی ایران در اقلیم احواز پایان دهند و احکام اعدام جوانان عرب احوازی را لغوکنند.

پس از راهپیمایی، تظاهر کنندگان در برابر ساختمان اتحادیه اروپا تجمع کرده و نمایندگان ملل کورد وتورک وعرب سخنرانی کردند. در این سخنان بر وحدت ملل غیرفارس در رویارویی با سیاست های لجام گسیخته دولت مرکزی ایران تاکید شد وقلع وقمع ملت عرب احواز به دست مرکزگرایان ایرانی محکوم گردید.

قابل ذکر است که این تظاهرات یکی از معدو د تظاهرات گسترده ملل غیرفارس در محکومیت سیاستهای دولت مرکزی ایران است که با این وسعت در پایتخت سیاسی اروپا بروکسل صورت می گیرد. 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى