در : صفحه اول » فرهنگی-اجتماعی » زن ستیزی، مردسالاری روحانیت شیعی و نژاد پرستی خامنه ای-۲

زن ستیزی، مردسالاری روحانیت شیعی و نژاد پرستی خامنه ای-۲

     _119248_leb1_237790197

قسمت دوم و پایانی

گروگان گیری زنان توسط حکومت به عنوان اهرم فشار

از جمله بازداشت همسر محمد مصطفائی، وکیل مدافع خانم سکینه آشتیانی (محکوم به سنگسار)، بازداشت خواهر و همسر خانم شیرین عبادی برنده ی جایزه ی صلح نوبل در سال ۲۰۰۳٫ بازداشت، تهدید، شکنجه، ارعابِ زنان، مادران، دختران و خواهران بستگانِ فعالانِ مدنی، فرهنگی، سیاسی، مدافعان حقوق ملّیت های کرد، عرب، بلوچ، آذری، ترکمن، اقلیت های دینی، مذهبی و مدافعان حقوق بشر از جمله نگارنده ی این متن برای توقف فعالیت های مسالمیت آمیز خود.

زنان و مادران کرد، عرب، بلوچ، ترکمن، آذری از ظلم، فشارها و محرومیت های بیشتری رنج میبرند از جمله خانم معصومه کعبی عرب أهوازی/ أحوازی و پنج فرزندانش (زیر ۱۸ سال)، مورخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۸ (۶ مهر ۱۳۸۷) ، با زور و بر خلاف قوانین بین المللى وعلیرغم اینکه جزو لیست پناهجویان دفتر کمیسیون عالى پناهندگان هستند، توسط مقامات سوریه به ایران تحویل داده شدند. کودکان براى پیوستن به پدر، همسرِ معصومه کعبى و سرپرست خانواده، راهى کشور دانمارک بودند. همسر وی از فعالان سیاسی عرب أهواز/ الأحواز میباشد. معصومه کعبی به همراه فرزند کوچک خود عماد حبیب برای چندین ماه در زندان های مخوف رژیم ایران در بازداشت بوده اند.

 همچنین بازداشت همسر آقای حسن منابی، فعال عرب و مدیر مدرسه ی ابتدایی در شهرحمیدیه(۲۵ کیلومتری أهواز/ الأحواز). دوست منابی به دیده بان حقوق بشر گفت که مامواران وزارت اطلاعات همسر وی را جهت اعمال فشار بر او برای بازگشت به ایران احضار و بازداشت کردند.

 خامنه ای روحیه ی یک مادر را چنین توصیف میکند { این رشته‌هاى بشدّت رقیق و نازک اعصاب کودک را فقط سرْانگشت ظریف و لطیف مادر است که میتواند از هم جدا کند که عقده به‌ وجود نیاید} ، مرتضی سویدی نوجوان ۱۵ ساله ی عرب أهوازی/ أحوازی مورخ ۲۳ فروردین ۱۳۹۲/ آوریل ۲۰۱۳ در غیاب والدین و بر بالای پشت بام منزل خود ( که با پرتاب سنگ قصد متوقف نمودن تخریب منزل را داشته) توسط تیر اندازی یک سرهنگ نیروی انتظامی که به همراه یک اکیپ، مأموریت تخریب منزل مسکونی را داشته با دو گلوله به قتل میرسد. یک افسر با تجربه ی عالی رتبه ی امنیتی – انتظامی بدون شلیک تیر اخطار( تیر هوایی)، یا بدون دفاع متناسب با دفع خطر( تیراندازی به اعضای غیر حیاتی بدن) با تیر اندازی عمدی به نقاط حیاتی بدن به قلب و سر، یک نوجوان ۱۵ ساله را به قتل میرساند. آیا آن سرهنگ و نیروهای امنیتی نمی توانستند منتظر بازگشت مادرِ قربانی شوند تا با همان سر انگشت ظریف و لطیف مادرانه، فرزندش را از پشت بام پایین آورده و وی را از خانه بیرون ببرد؟ انجام مأموریت تخریب منزل از ریختن خون یک انسان مهم تر بود؟ در حکومت خامنه ای، تخریب منزل با بلدوزر زمانیکه در آن، یک انسان آن هم نوجوانی ۱۵ ساله که هیچ جرمی مرتکب شده، منجر به قتل عمدی نژاد پرستانه میگردد. این همان سفارش رهبری به تقویت نهاد خانواده و تکریم یک زن و مادر در محیط خانه و خانواده است؟ (۳)

خامنه ای آنگونه که خود میخواهد، وضعیت زنان در جامعه ی غرب را به باد انتقاد داده و وجود حجاب اجباری را در ایران را باعث مصونیت و پیشرفت برای زنان و جامعه میداند ولی ازافزایش آمار تجاوز جنسی  در ایران سکوت میکند، تا آنجا که چند سال پیش یکی از فرماندهان عالی رتبه ی نیروی انتظامی در همین دوره ی رهبری خامنه ای، آمار تجاوز به عنف در شهر قم (بزرگترین مرکز روحانیت شیعه در جهان) را در ایران، رتبه ی اوّل اعلام میکند؟ خامنه ای شجاعت اعتراف به تجاوز جنسی روحانیون شیعه به دختران و زنان که برخی از روحانیون شیعی داری سمت های رسمی حکومتی، قضائی، امنیتی، دولتی و غیر رسمی در ایران هستند، را ندارد؟ خامنه ای از« برده داری جنسی در قالب ازدواج موقت و ازدواج دائم» دختران باکره و زنان بیوه بطور متعدد برای بهره برداری جنسی توسط روحانیون شیعه (که هم طبقه ی وی هستند) در ایران به ویژه در شهر قم را پنهان میکند؟ خامنه ای از برده داری جنسی برون مرزی ایران در لبنان از جمله ازدواج اجباری زیبا رویان دختران باکره و زنان بیوه ی شیعه ی لبنانی به دستور سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان چه بصورت  ازدواج موقت و چه به شکل صوری(ازدواج دائم) و سپس طلاق دادن آنان، برای التذاذ جنسی نیروهای سپاه برون مرزی ایران که در حال انجام مأموریت در خاک لبنان هستند را کتمان میکند؟ برده داری جنسی در ترکیه به وسیله روش‌هایی مانند «ازدواج موقت» با افسران ارتش ترکیه یا نیروهای پلیس و مقام‌های رسمی آن کشور از آنها «اطلاعات کسب کرده » و «در اختیار سپاه پاسداران ایران» قرار می‌دادند. روزنامه ی ترکیه ای حریت در جای دیگری از گزارش خود نوشته است که «زنان به تن‌فروشی مجبور شده‌اند». این گزارش به زبان انگلیسی در وب‌ سایت ترکیه‌ای «تودیز‌زمان» نیز منتشر شده است (۴).

 در بازداشتگاه کهریزک، نزدیک به شهر تهران پایتخت حکومت خامنه ای، به معترضان نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ ، به دختر و پسر تجاوز جنسی شده و برخی از آن ها زیر شکنجه های وحشیانه مجروح و به قتل رسیده و بیش از یک صد تن از قربانبان توسط نهادهای اطلاعاتی – امنیتی تهدید میشوند که از شکایت قضائی و اطلاع رسانی خود صرف نظر کنند.

کشورهای اروپائی و غربی مدعی نیستند که موارد خشونت علیه زنان، سوء استفاده و تجاوز جنسی در کشورهایشان وجود ندارد، سازمان های دولتی و مردم نهاد در کشورهای اروپایی و غربی سالیانه در این مورد به طور مرتب و پیوسته گزارش و آمار میدهند، همچنین رسانه های گروهی دولتی و خصوصی، مطبوعات به شکل آزادنه در مورد هر گونه خشونت علیه زنان در خانه، اجتماع، تجاوز جنسی، گزارش و اخبار مربوطه را با شفافیت کامل منتشر نموده و به دنبال یافتن راه حل  و پیشگیری از آن هستند، زنان  قربانی آزادانه در رسانه های گروهی و بدون سانسور سخن میگیویند و از طرفی  دیگر در کشورهای اروپائی و غربی هر شخصی که مرتکب هر گونه خشونت، سوء استفاده و تجاوز جنسی علیه زنان و کودکان شود، حتی بلند پایه ترین مقامات حکومتی، دولتی، امنیتی، نظامی و مذهبی طبق قانون، با قاطعیت و بدون هیچ ملاحظه ی سیاسی و غیر سیاسی، محاکمه و مجازات شده و قربانیان تحت حمایت های دولت و پلیس قرار گرفته و در این مورد با شفافیت و بدون سانسور اطلاع رسانی میگردد.

در اروپا، برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا به اتهام ارتباط جنسی با دختر زیر ۱۸ سال در دادگاه محاکمه میشود. در آمریکا، چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده، آزار جنسی و تجاوز جنسی در ارتش را یک خیانت اساسی به سوگندهای مقدس و اعتبار نظامی میداند. اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در نطقی برای فارغ‌ التحصیلان دانشگاه افسری نیروی دریایی این کشور به روشنی بیان میکند، کسانی که مرتکب آزار جنسی می‌شوند، صرفا مرتکب یک جرم نشده‌اند. آنها اعتبار و انضباطی را تهدید می‌کنند که ارتش ما را قوی ترین ارتش جهان کرده. این افراد جایی در ارتش آمریکا ندارند (۵).

 خامنه ای از وحشیگری بشاراسدِ اتو کشیده، کروات زده، ادکلن زده ی رئیس جمهور سوریه (که یک پزشک است) دراستفاده نمودن از گازهای سمّی، موشک، آتش های سنگین و بمباران جنگنده ها، توپ و تانک، خمپاره، علیه کودکان و زنان بی دفاع، جنایت های نیروهای برون مرزی سپاه قدس به رهبری سردار سلیمانی و نیروهای حزب الله لبنان که دوشادوش سربازان بشار اسد در سرکوب و کشتار مردم سوریه مشارکت دارند، استفاده از سلاحِ تجاوز جنسی به زنان، بریدن سرهای زنان و کودکان شیر خوار که دفاعی جز اشک ریختن ندارند و حمایت های همه جانبه ی لجستیکی، مالی، امنیتی – اطلاعاتی، ارسال سرباز و سلاح های سنگین به سوریه به دستور مقام معظم رهبری و سید حسن نصر الله، دبیر کل سازمان شبه نظامی حزب الله در سرکوب مخالفین و کشتار مردم بی دفاع در سوریه جهت بقاء بشارأسد به بهای بیش از ۷۰ هزار کشته، صد ها هزار مجروح و آواره شدن بیش از یک میلیون انسان، سخنی نمیگوید؟ (۶)

خامنه ای مدّعی است که لباس مذهبی روحانیت شیعه را بر تن نموده و خود را نشانه ی بزرگ خداوند میداند (آیت الله العظمی) امّا در حقیقت دستش و دست سید حسن نصر الله (روحانی شیعی هم طبقه ی وی) به خون ده ها هزار انسان بی گناه در کشورهای همسایه و منطقه ( سنّی، شیعه، مسیحی و …) آلوده است. خامنه ای مدعی رهبری حکومتی اسلامی است ولی منتقدین و مخالفین خود را زنده، قطعه قطعه نموده و به جنازه ی انسان هم رحم  نمیکند. در حکومت خامنه ای زن به شیوه ای وحشیانه کشته میشود( سنگسار)، نه به جنازه ی زن، نه به جنازه ی جگر گوشه های یک مادر، نه به جنازه ی مادری که فرزندانش باید دستش را ببوسند هیچ حرمت و احترامی قائل نیست. مُثله نمودن (قطعه قطعه کردن) مردارِ سگِ گزنده در دین اسلام حرام است.

خامنه ای در بیان و عمل دچار تناقض گوئی های بزرگی است از جمله در رابطه با توانایی زن بیان میکند { زنها قوى‌تر از مردهایند. زنها میتوانند با تدبیر و با ظرافت، مرد را در دست خودشان بچرخانند} فقط در محیط خانه ولی نه در سیاست و نه تصاحب کرسی های مناصب حکومتی و دولتی از مردان روحانیون شیعه و این در حالی است که  زنان در ایران از حق مشارکت آزادانه و رقابت سیاسی برابر برای دست یابی به سمت های عالی حکومتی و دولتی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل همان انحصار طلبی مرد سالارنه ی رجال سیاسی حاکمیّت روحانیت شیعه تا آنجا که بیش از سه دهه تا به امروز یک زن حق تأیید کاندیدای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان منصوب رهبری را ندارد و زمانیکه یک زن به عنوان معاونت ریاست جمهوری یا وزیر منصوب میشود، موج شدیدی از اعتراضات رجال سیاسی و مذهبی برانگیخته میشود. تمام اعضای خبرگان رهبری و عرش مقام معظم رهبری، فقط فقط در انحصار مردان روحانیون شیعی است؟ ولی زنان در اروپا و غرب با آزادی کامل و بدون هیچ محدودیت قانونی و نگاه جنسیتی در جامعه و قانون در رقابت های مختلف سیاسی و انتخاباتی شرکت نموده و به شکل دموکراتیک به عالی ترین مناصب حکومتی و دولتی با رأی اکثریت مردم و نمایندگان مردمی منصوب میشوند و در سه قوای مقننه، مجریه، قضائیه حتی امنیتی و نظامی در رده های مختلف دارای مسئولیت و فعالیت هستند. در کشورهای اروپایی و غربی مردم سالاری، شایسته سالاری و قانون حکومت میکنند و همه در برابر قانون یکسان هستند امّا در ایران دیکتاتوری مرد سالاری روحانیون شیعه و حکم های حکومتی ولی فقیه حکم رانی میکنند.

خامنه ای اضافه میکند که { امّا زنى که اهل تدبیر باشد، مرد را میکند رام خودش. این مثل این است که یک نفرى بتواند یک شیر درنده را افسار بزند، سوارش بشود} (۷)، سئوال این است که اگر زنی در ایران و سوریه بخواهد درندگی خامنه ای و بشار اسد را افسار بزند و وحشی گری آنان را رام کند آیا به آن زن اجازه داده میشود که  با برگزاری یک انتخابات و رقابت سیاسی آزاد، سالم و برابر زیر نظر نهادهای بیطرف و بین المللی چنین کند؟

نویسنده: محمد جلالی

*فعال حقوق بشر

تیتر اصلی؛(زن ستیزی، انحصارطلبی مردسالاری روحانیت شیعی و نژاد پرستی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی) به دلایل فنی توسط پادماز کوتاهتر شد.

خرداد ۱۳۹۲ ، مه ۲۰۱۳

* http://www.unic-ir.org/hr/convenantion-child.htm

** http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/05/130507_me_mothers_ranking.shtml

http://www.savethechildren.org/site/c.8rKLIXMGIpI4E/b.8585863/k.9F31/State_of_the_Worlds_Mothers.htm

(۱) http://justiceforiran.org/reports/javid-houtan-kian-2/?lang=en

http://justiceforiran.org/call-for-action/womeninhungerstrike/

 (۲)  http://hra-news.org/51/00/12177-1.html  ,                                                                                                                                              http://hra-news.org/2/1389-01-27-05-27-51/15497-1.html

(۳)   http://www.tgmacs.com/pp/read/78   ,  http://iranfederal.org/fa/?p=613  ,  http://www.hrw.org/fa/news/2012/02/07-0  ,  http://chrr.biz/spip.php?article20651&var_recherche=%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C%20%D8%B3%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C  ,  http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/04/130416_fb_iran_ahvaz_dead.shtml

(۴) http://www.radiofarda.com/content/f35_hurriyet_report_on_iranian_women_spy_and_prostitution/24997394.html

 (۵) http://persian.euronews.com/2013/05/17/ruby-testifies-on-berlusconi-s-bung-bunga-parties/

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2013/05/130525_u08_hagel_sexual_assaults.shtml

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2013/05/130509_l26_us_army_sexual_harassment_radio.shtml

(۶) http://persian.euronews.com/2013/05/25/hezbollah-confirms-involvement-in-syria-conflict-for-the-first-time

http://www.radiofarda.com/content/f35_nasrallah_syria_qasir_battles/24997346.html

(۷) http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=10642

http://arabic.khamenei.ir//index.php?option=com_content&task=view&id=1580&Itemid=127

http://english.khamenei.ir//index.php?option=com_content&task=view&id=1784&Itemid=4

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى