در : صفحه اول » اخبار » سرنوشت دومعلم احوازی همچنان نامشخص است

سرنوشت دومعلم احوازی همچنان نامشخص است

خانواده دو معلم احوازی که هفتم دسامبر جاری توسط اداره اطلاعات احواز به مکان نامعلومی انتقال داده شده بودند، همچنان از سرنوشت فرزندان خود بی خبرند و نگران آن هستند که دولت مرکزی ایران فرزندان شان را در خفا اعدام کند.

شنبه هفتم دسامبر ۲۰۱۳، هاشم شعبانی نژاد وهادی راشدی دو فعال فرهنگی عرب شهر خلفیه که به همراه سه تن دیگر از فعالان این شهر به اعدام محکوم شده بودند، توسط نیروهای اطلاعات از زندان کارون به مکانی نامعلوم انتقال داده شده اند. تاکنون پس از گذشت بیش از یک هفته همچنان خانواده های این دو فعال عرب احوازی ازسرنوشت فرزندان خود بی اطلاع هستند. خانواده ها به ستاد خبری و دادگاه مراجعه کرده و بدون آنکه اطلاعی از فرزندان خود بیایند.

 وکیل آنها نیز با اجرای احکام صحبت کرده به او گفته شده، “همان روزی که این دو نفر را منتقل کرده اند پرونده هایشان را از ما گرفته اند”.

هاشم شعبانی نژاد، هادی راشدی، محمد علی عموری نژاد و سید یابر آلبوشوکه و برادر وی سید مختار آبوشوکه، پنج فعال فرهنگی موسسه الحوار هستند که در اواخر سال ۲۰۱۲ حکم اعدام آنها از سوی دیوان عالی کشور به تائید رسید.

در ماه نوامبر گذشته نیز دراقدامی مشابه، ۴ زندانی سیاسی شهر  فلاحیه توسط نیروهای اطلاعات به مکانی نامعلوم انتقال داده شده و اعدام شده اند، تاکنون حتی جسد آنها را به خانواده تحویل نداده اند .

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى