در : صفحه اول » اخبار » شاهزاده سعودی: دربرابر توسعه طلبی ایران می ایستیم

شاهزاده سعودی: دربرابر توسعه طلبی ایران می ایستیم

suadi

نشست سیاسی “تحولات خاورمیانه ازدیدگاه مملکت عربی سعودی”  روز پنجشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳  به دعوت موسسه اندیشه و تصمیم سازی هنری جکسون لندن و در پارلمان بریتانیا بر گزار شد. در این نشست که با حضور شخصیت های سیاسی و حقوق بشری حزب محافظه کار حاکم در انگلستان بر پا شده، شاهزاده سعودی ترکی الفیصل به عنوان سخنران این جلسه حاضر بود.

 

شاهزاده مملکت عربی سعودی، ترکی الفیصل باپرداختن به پرونده هسته ای ایران اظهار داشت که فعالیت های هسته ای ایران درراستای تولید اسلحه هسته ای باید متوقف شود. در غیر این صورت کشورهای عربی مجبور به دستیابی به سلاح هسته ای برای دفاع از خود هستند.

 

وی درارتباط با نقش ایران دربحران فعلی خاورمیانه گفت که ایران ادعای رهبری جهان تشیع را دارد ودر امور داخلی کشورهای بحرین، کویت وعراق ویمن دخالت می کند و نفوذ وسیعی درعراق دارد.

وی افزود: ایران از تلاش های مخل استقرار در کشورهای عربی نظیر  بحرین وعراق ویمن پشتیبانی کرده و با استفاده ابزاری از شیعیان، این کشورها را ناآرام ساخته و در این راه اموال زیادی رابرای تاسیس حزب الله بحرینی وکویتی صرف کرده است.

شاهزاده ترکی الفیصل نقش ایران درحمایت از نظام بشار اسد وکشتار مردم سوریه رانقشی مستقیم عنوان کرد وگفت که ایران به شکل مستقیم در بحران سوریه وکشتار مردم دست دارد.

شاهزاده عربی سعودی اعلام کرد که ایران از زمان برسرکارآمدن خمینی در تلاش است تا انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کند. ما در مملکت عربی سعودی به هیچ وجه اجازه تسلط بربحرین را به ایرانی ها نخواهیم. مسئولان ایرانی بارها اعلام کرده اند که بحرین یکی از استان های ایران است. ایران سرزمین های عربی را در اشغال خود دارد، از جمله آنها جزایر سه گانه امارات است. ما درمقابل توسعه طلبی ایران ایستادگی خواهیم کرد.

 

ترکی الفیصل در اشاره به وضع داخلی ایران وضربه پذیر بودن دولت مرکزی ایران، اظهار داشت که ملل غیرفارس وپیروان مذاهب غیرشیعی به ویژه سنیان به شدت مورد ستم وتبعیض هستند وملل غیرفارس باتبعیضات همه جانبه ای مواجه هستند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى