در : صفحه اول » اخبار » شرکت نفت به ‌دنبال خشکاندن هورالعظیم است

شرکت نفت به ‌دنبال خشکاندن هورالعظیم است

شرکت نفت به ‌دنبال خشکاندن هورالعظیم است

مدیر عامل منتصب رژیم در سازمان آب و برق اقلیم احواز گفت: مجموعه شرکت نفت به‌دنبال خشک کردن تالاب هورالعظیم برای انجام پروژ‌ه‌های نفتی است.

به گزارش خبرکزاری ها از احواز، محمدرضا شمسایی در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: شرکت نفت به‌دنبال خشکاندن تالاب هورالعظیم برای حفر چاه‌های خود است؛ خشکاندن هورالعظیم باعث نابودی منطقه و تغییر کامل اکوسیستم خواهد شد.

شمسایی خاطرنشان کرد: قرار بود منطقه‌ای که برای فعالیت‌های نفتی در نظر گرفته شده، از آب تخلیه و آب به نقطه دیگری منتقل شود که ظاهرا با تغییر وزیر، زنگنه مخالف احداث سیفون برای اجرای پروژه‌های نفتی است.

وی افزود: هر چاه نفت حداقل ۳۰ تا ۴۰ سال آینده ماندگار است لذا شرکت به‌دنبال آن است که در مدت مذکور هیچ آبی وارد چاه‌های نفت نشود.

 شمسایی در ادامه به وضعیت تالاب ناصری اشاره کرد و اظهار داشت: واحدهای غربی و پایین‌دست احواز مرکز اقلیم در گذشته زه‌آب خود را در پیچ کوشک و در عراق تخلیه می‌کردند که این موضوع مورد اعتراض عراق قرار گرفت و پس از آن این واحدها موظف شدند زه‌آب را از آب منطقه جمع‌آوری کنند که این اقدام باعث شد آنها زه‌آب این واحدها را در همان منطقه، قبل از مرز در داخل کشور و در منطقه‌ای وسیع منتقل کنند که به تالاب ناصری معروف شده است.

او خاطرنشان کرد: ایجاد تالاب ناصری اشتباهی بوده که انجام شده و باید هر چه سریعتر آن را خشک و به یک کانال تبدیل کرد.

هور العظیم پیش از این مجل زندگی هزاران خانواده بومی عرب که از راهکار دامداری، صید و کشاورزی روزگار می گذراندند. طی چند سال اخیر دولت جمهوری اسلامی با طرح ریزی برای تغییر بافت جمعیتی منطقه و کشف نفت و…. اقدام به کوچ دادن عرب ها به حاشیه شهرها کرد.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى