در : صفحه اول » اخبار » شعار های استقلال طلبانه آزربایجانی ها در ابوظبی

شعار های استقلال طلبانه آزربایجانی ها در ابوظبی

_1_~1

بعد از ظهر امروز ۲۴ آپریل ساعت ۷:۴۵ به وقت امارات متحده ی عربی دو تیم تراکتورسازی آزربایجان جنوبی و الجزیره امارات متحده عربی در چارچوب مسابقات فوتبال جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی به مصاف هم رفتند.

به گزارش سایت های آزربایجان جنوبی بسیاری از شهروندان آزربایجان جنوبی از اقصی نقاط جهان به همراه بسیاری از هواداران ساکن امارات متحده عربی و جمعی از هواداران این تیم که از آزربایجان جنوبی راهی امارات شده بودند در این بازی با سردادن شعارهای ملی به تشویق این تیم محبوب آزربایجانی که هم اکنون با وجود جو خفقان شدید در ایران به تنهای مجرای فریادخواهی ملت آزربایجان جنوبی تبدیل شده است، پرداختند.

پیش از آغاز بازی پلیس و حراست ساکن در جلوی درب های ورودی استادیوم به تفتیش شدید بدنی هواداران تراکتورسازی هنگام ورود به ورزشگاه پرداختند. این رفتار نامتعارف پلیس امارات به حدی مشهود بود که بسیاری از کارکنان استادیوم ابوظبی در صحبت با حاضرین بدان اذعان نمودند. در ابتدای امر پلیس امارات از ورود پارچه نوشته ها و بنرهای حاضر شده توسط هواداران به بهانه های واهی جلوگیری نمود. در ادامه ی این روند با فعالینی که با خود پرچم آزربایجان و ترکیه را به داخل استادیوم برده بودند برخورد شد و در داخل استادیوم پرچم های برافراشته شده توسط فعالین از سوی پلیس امارات به بهانه ی اینکه مسئولین ایرانی از این عملکرد شما ناراحت هستند جمع آوری گردید. در حین بازی فعالین که از این برخورد صورت گرفته ناراحت بودند در داخل استادیوم خود به نوشتن شعار “آزربایجان جنوبی ایران نیست” پرداختند و با تشویق تمامی حاضرین این نوشته را به اهتزار درآوردند.

در حین بازی شعارهای ملی در داخل استادویم سرداده شد. اما پس از اتمام بازی هواداران تراکتورسازی در بیرون از استادیوم اقدام به باز نمودن بنری ۲۵ متری که بر روی آن شعار “آزربایجان جنوبی ایران نیست” پرداختند. در هنگامه باز شدن این بنر، جمعی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران و وابستگان حاکمیت ایران به سوی هوادارانی که اقدام به باز نمودن این بنر پرداخته بودند حمله ور گشتند و هنگامی که با شعار “آزربایجان، آزربایجان” حاضرین در جلوی درب خروجی استادیوم مواجه شدند اقدام به ترک محل کرده و پس از مدتی به تحریک پلیس امارات پرداختند.

پلیس امارات در ابتدای امر با تحریک کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران به مقابله با هواداران تراکتورسازی پرداختند و خواستار جمع آوری دوربین های عکاسی و فیلم برداری شدند اما وقتی با مقاومت هواداران مواجه شدند از جمع آوری دوربین ها منصرف شدند و هواداران با پس گیری دوربین های خویش شعار “خلیج عربی، خلیج عربی” را سردادند.

با این وجود وابستگان سفارت ایران دگرباره به سوی هواداران تراکتورسازی حمله ور شدند و درگیری میان هواداران و ایرانگرایان رخ داد. به دنبال این حمله ی ایرانگرایان, حاضرین شعار “ایران تروریست، ایران تروریست” سر داند.

نکته ی قابل توجه در این واقعه تشویق یکدست حاضرین در خارج از استادیوم هنگام باز شدن بنر  ۲۵ متری بود. که یکصدا شعار “آزربایجان جنوبی ایران نیست” را سردادند. با سردادن این شعار و مشاهده ی پرچم های آزربایجان و ترکیه در محل بسیاری از اعراب اقدام به طرح این سؤال از حاضرین نمودند که مگر این تیم از ایران نیست؟ که حاضرین نیز به تشریح وضعیت ایران و ظلم های وارد بر ملت آزربایجان جنوبی پرداختند و بیان نمودن که آزربایجان جنوبی هم اکنون تحت استعمار ایران به سر می برد و این تیم یکی از سمبل های مقاومت ملت آزربایجان جنوبی که در ورزشگاه ها در حمایت از آن شعارهای استقلال طلبانه سر داده می شود و در اصل ملیت ما نه ایرانی و نه فارس می باشد و ما ترکان آزربایجان جنوبی هستیم که خواستار استقلال از ایران می باشیم.

در انتها بازی با شکست تیم تراکتورسازی آزربایجان همراه بود. ولی اتفاقات صورت گرفته در این بازی این روز را به روزی فراموش ناشدنی برای فعالین خارج از آزربایجان جنوبی تبدیل نمود و دگرباره مؤیدی شد بر مظلومیت ملت آزربایجان جنوبی که حتی شوونیسم فارس، خارج از مرزهای ایران نیز تحمل صدای آزادی خواهی ملت آزربایجان جنوبی را ندارد و برای خاموش کردن این صدای آزادی خواهی حتی حاضر به کاربرد خشونت در یک کشور دیگراست. ولی فعالین و هوادارانی که از اقصی نقاط جهان برای مشاهده ی بازی آمده بودند یکدل و یکصدا با جسارت در وطن خواهی خویش فریاد وطن خواهی خویش را در خیابان های امارات سردادند.

 در میان هواداران، بسیاری از فعالین و هنرمندان شناخته شده ی آزربایجان جنوبی همچون خواننده معروف آزربایجان جنوبی “آراز ائلسس”  نیز حضور داشت که برای مشاهده ی این بازی راهی ابوظبی شده بودند.

در بازی رفت این دو تیم نیز تماشاگران آزربایجانی در ورزشگاه سهند تبریز با بر افراشتن پارچه نوشته بزرگی که روی آن شعار ” آزربایجان جنوبی جزء ایران نیست” خواسته ملی مردم آزربایجان را به جهانیان اعلام کردند.

منبع: اؤیرنجی سسی

فیلم کوتاه برافراشتن شعار “آزربایجان جنوبی جزء ایران نیست”

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى