در : صفحه اول » اخبار » شناسایی ۱۰۱۵ بیمار مبتلا به ایدز در احواز

شناسایی ۱۰۱۵ بیمار مبتلا به ایدز در احواز

‌کارشناس برنامه ایدز مرکز بهداشت احواز گفت: در سال‌های اخیر، انتقال ویروس HIV از روش‌های جنسی نامطمئن و حفاظت‌نشده افزایش یافته که این امر بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش ایسنا، سیاوش زادهوش اظهار کرد: در گذشته دلیل عمده انتقال ویروس HIV از راه اعتیاد تزریقی بود، اما در حال حاضر انتقال از راه‌های جنسی نامطمئن در حال افزایش است.
او افزود: اگر انتقال از روش تماس جنسی غالب شود، تعداد بیماران به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

بر اساس آخرین آمار، یک هزار و ۱۵ نفر مبتلا به ویروس HIV + تا پایان خرداد ماه تنها در حوزه شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی سابور شناسایی شده و بروز موارد جدید در حال افزایش است.

با توجه به عدم اعلام آمار کامل و گسترش حوزه بیماری ایدز در سراسر مناطق عرب نشین ، پیش بینی می شود که آمار مبتلایان به ایدز در اقلیم احواز چند برابر رقم اعلام شده باشد.

گسترش ایدز در احواز ناشی از فقر، بی سوادی ، بیکاری ، بدی آب و هوا و ناهنجاری های اجتماعی است که در قالب سیاست های دولت ایران برای انهدام اجتماعی جامعه عرب احواز برنامه ریزی شده اند. هدف غایی دولت ایران از این همه بی توجهی به مناطق عرب نشین ، اضمحلال تمام عیار جامعه عرب به هر طریق ممکن است.

 

سیاست های تغییر ترکیب جمعیتی مناطق عرب نشین که پیش از این تنها با گسیل جمعیت از دیگر مناطق و اسکان آنان در مناطق عرب نشین بوده ، اکنون به صورت دیگری نیز پیگیری می شود. انهدام اجتماعی جامعه عرب از راهکار گسترش انواع ناهنجاری های اجتماعی ، بیماری ها  ، بیکاری و گسترش فضای امنیتی از سیاست های چند ساله اخیر رژیم بر علیه مردم عرب است.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى