در : صفحه اول » اخبار » فرماندار قنیطره خبر داد که در اقلیم احواز مواد مخدر ارزانتر از سبزی است

فرماندار قنیطره خبر داد که در اقلیم احواز مواد مخدر ارزانتر از سبزی است

فرماندار قنیطره خبر داد که در اقلیم احواز مواد مخدر ارزانتر از سبزی است

به گزارش خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان قنیطره (دزفول)، حبیب اله آصفی فرماندار قنیطره اعلام کرد که در قنیطره مواد مخدر ارزانتر از سبزی است. وی آنهایی را که “افراد سودجو” خوانده است، مسئول ترانزیت ارزان مواد مخدر دانسته و عامل دسترسی ساده نوجوانان و جوانان به این سم مهلک برشمرده است.

فرماندار قنیطره ضمن هشدار نسبت به سهولت دسترسی به مواد مخدر در اقلیم احواز بیان داشت: متاسفانه قیمت مواد مخدر از سبزی خوردن نیز ارزانتر شده است.

وی علاوه برآنکه اشاره ای به هویت عاملان ترانزیت ارزان مواد مخدر به اقلیم احواز نداشت، عدم مقابله سیستم حکومتی با توزیع مواد مخدر در احواز را نیز به فراموشی سپرد و سخنی از آن بمیان نیاورد.

آصفی جهت توجیه نقش دولت در زمینه انتشار وسیع مواد مخدر در اقلیم احواز، مشکلات اقتصادی و عدم هماهنگی موسسات دولتی را ذکر کرده و گفت: به دلیل وضعیت خاص اکنون اعتباری برای احداث اقامتگاه نگهداری معتادان در دزفول وجود ندارد و این در حالی است که مسوولان در مبارزه با مواد مخدر به صورت جزیره ای عمل می کنند که نتیجه بخش نیست.

وی  بر لزوم همکاری و حمایت کلیه دستگاه های اجرایی برای ریشه کنی مواد مخدر تاکید کرد و خواستار ارائه راهکار علمی از سوی کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان قنیطره شد.

بنا به گزارشهای شاهدان عینی در سالهای اخیر و سهولت ورود ایرانیان به عراق، اقلیم احواز شاهد ترانزیت کمیتهای زیادی از مواد مخدر به کشور عراق و دیگر کشورهای خلیج عربی بوده است. این امر به نوبه خود سبب شده است تا مواد مخدر در اقلیم احواز بوفور یافت شود. بنا به گزارشهای یاد شده، سیستم حکومتی نیز اقدام خاصی در راستای مقابله با این بلای خانمان سوز انجام نداده و سالانه صدها نوجوان و جوان در اثر استعمال مواد مخدر جان خود را از دست می دهند.

بخش فرهنگی و اجتماعی– جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز    

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى