در : صفحه اول » اخبار » چندین کشته و زخمی در قیام زندانیان احوازی در زندان شیبان احواز

چندین کشته و زخمی در قیام زندانیان احوازی در زندان شیبان احواز

پادماز – امروز سه شنبه ٣١ ماه مارس ٢٠٢٠ زندانیان زندان شیبان احواز در اعتراض به عدم إعطای مرخصی به زندانیان به رغم انتشار ویروس کرونا در زندان و فوت چند زندانی و نبود امکانات بهداشتی قیام کرده و خواستار توقف مرگ زندانیان شدند. در مقابل نیروهاى امنیتى و سپاه پاسداران ایران با آتش گرم و گاز اشک آور به زندانیان حمله ور شده و شماری را کشته و زخمی کرده اند.

تاکنون اطلاع دقیقی از سرنوشت زندانیان در دست نیست و کلیه راه هاى زندان بسته شد. 

فایلهای تصویری منتشر شده در رسانه های اجتماعی صداى تیراندازى و شلیک گاز اشک آور از درون زندان شیبان اهواز را نشان می دهد.

در تصاویر منتشر شده بخشهای مختلفی از زندان شیبان در آتش می سوزد و صدای شعارهای زندانیان از دور شنیده می شود.

شاهدان گزارش داده اند که چندین آمبولانس حامل کشته ها و زخمی ها از زندان خارج شده و راهی بیمارستانها شده اند.

در این میان برخی رسانه های استانی وابسته به جمهوری اسلامی ایران از کشته شدن پنج زندانی در اعتراضات امروز زندان شیبان خبر داده اند.

شاهدان محلی گزارش داده اند که زندان توسط سپاه محاصره شده است و اجازه نزدیک شدن خانواده های زندانیان به زندان داده نمی شود.

همچنین نیروهای سپاه با گاز أشک آور و گلوله به خانواده های زندانیان متجمع در جاده احواز تستر(شوشتر) حمله کرده و سعی در متفرق ساختن آنها دارد.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز 

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى