در : صفحه اول » اخبار » اعتصاب کارگران قطار شهری احواز

اعتصاب کارگران قطار شهری احواز

ghatarنزدیک به ۳۰۰ کارگر پیمانی قطار شهری احواز مرکز این اقلیم، صبح روز چهارشنبه ۲ مهر مصادف با ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴ برای سومین روز متوالی دست از کار کشیده و در کارگاه مرکزی این پروژه عمرانی تجمع کردند.

خبرگزاری های محلی گزارش دادند، علاوه بر کارگران کارگاه مرکزی قطار شهری احواز (مترو)، کارگران سایر کارگاه‌های این پروژه عمرانی در تجمع صبح امروز شرکت کردند. بنا بر این گزارش، تجمع کنندگان به تعویق ۴ ماهه حقوق‌ از ابتدای خرداد ماه امسال معترض‌اند.

خبرگزاری ایلنا پیش‌تر خبر داده بود کارگران اعتصابی حقوق اردیبهشت ماه را نیز نگرفته‌اند، اما شرکت پیمانکاری کیسون پس از آغاز دور جدید اعتصابات کارگران این پروژه عمرانی، حقوق اردیبهشت ماه را پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۰۰ کارگر شیفت شب قطار شهری احواز دیشب برای سومین شب متوالی دست از کار کشیده بودند.

خبرنگار خبرگزاری ایلنا برای پیگیری مطالبات این کارگران با «تقوی»، مدیرعامل شرکت پیمانکاری کیسون تماس گرفته است، اما وی به ایلنا گفته است «من با شما ارتباط کاری ندارم». آقای تقوی در عین حال گفته است با «مسئولانشان تماس بگیرید» و سپس ارتباط تلفنی را قطع کرده است.

گفتنی است حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی در قطار شهری احواز کار می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آنان در شیفت صبح و ۱۰۰ نفر دیگر در شیفت شب یه کار گرفته می‌شوند. همچنین ۱۰۰ کارگر این پروژه عمرانی به صورت روزمزد کار می‌کنند که اکثرا از کارگران با سابقه و اخراجی به شمار می‌آیند. مابقی کارگران قطار شهری احواز در بخش‌های اداری این پروژه عمرانی کار می‌کنند.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز/ اخبار اجتماعی

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى