در : صفحه اول » اخبار » تصاویری از تجمع مجدد احوازیها در برابر استانداری، در اعتراض به آلودگی هوا

تصاویری از تجمع مجدد احوازیها در برابر استانداری، در اعتراض به آلودگی هوا

تصاویری از تجمع مجدد احوازیها در برابر استانداری، در اعتراض به آلودگی هوا

صدها تن از مردم احواز در اعتراض به فاجع زیست محیطی ناشی از سیاستهای دولت مرکزی ایران در ساختن دهها سد بر رودخانه های اقلیم احواز و انتقال آب به فلات مرکزی فارس، در برابر ساختمان استانداری تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی ایران شده اند.

صدها تن از مردم احواز با در دست داشتن دست نوشته هایی نسبت به بی توجهی مسئولان غیربومی احواز نسبت به غارت منابع طبیعی این اقلیم اعتراض کردند. معترضان اعلام کرده اند که دولت مرکزی پس از غارت نفت احواز و غارت آب احواز و انتقال آن به فلات مرکزی فارس، آنها را خاک بر سر کرده است.

 این اعتراضات مردم احواز درپی وقوع دو سلسله طوفان شن با غلظت غیرقابل وصف در روزهای اخیر صورت گرفته است. غلظت ذرات ریز آلوده کننده هوا در شهرهای مختلف اقلیم احواز از ۶۶ برابر حد مجاز نیز فراتر رفته است.

 بنا به گزارشهای کارشناسان محیط زیست منشاء طوفانهای شن در روزهای اخیر در دشتهای جنوبی خشک شده اقلیم احواز است و هیچگونه ارتباطی به کشورهای همسایه ندارد. این در حالی است که مسئولان حکومتی و بویژه مسئولان شرکت نفت ایران که مسئول نابودی تالاب العظیم هستند، همچنان ادعاهای بی اساس خود درباره خارجی بودن منشاء طوفانهای شن را تکرار می کنند.

با وجود افزایش شدید نارضایتی مردمی در احواز اما مسئولان حکومتی نه تنها سخنی درباره احیاء تالاب العظیم بر زیان نیاورده اند بلکه در مقابل براهمیت میدان نفتی آزادگان تاکید کرده و به شرکت نفت اجازه خشکاندن یکی از مهمترین تالابهای خاورمیانه را داده اند.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تصاویری از این تجمع:

mo3

 

mo2

 

mo1

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى