در : صفحه اول » اخبار » سونامی بیماری سرطان در احواز مردم این اقلیم را تهدید میکند

سونامی بیماری سرطان در احواز مردم این اقلیم را تهدید میکند

images

گزارشهای رسیده از اقلیم احواز از افزایش بی سابقه بیماری سرطان خبر میدهد. بنابر اعلام مدیر عامل جمعیت هلال احمر احواز سالانه ۶۰۰۰ نفر به بیماران سرطانی احواز افزوده میشوند .

علی خدادادی با بیان اینکه این بیماری خطرناک و صعب العلاج مردم اقلیم احواز را تهدید میکند ، علت افزایش این بیماری را پدیده گردوخاک عنوان نمود.

وی افزود : احواز شهری است که با توجه به توانمندیهای مختلف از نظر داشتن منابع ، متاسفانه از نظر محرومیت در حد اقلیم سیستان و بلوشستان میباشد تا آنجا که در اقلیم احواز مناطقی وجود دارد که از ابتدائی ترین امکانات زندگی محروم میباشند .

شایان ذکر است درپی خشک شدن اقلیم احواز بوسیله طرحهای به اجرا گذاشته شده در این اقلیم و در استانهای مشرف به آن، بحران زیست محیطی بی نظیری در این منطقه رخ داده و انواع بیماریهایی نظیر سرطان، بیماریهای قلبی و عروقی، بیماریهای کلیوی و همچنین تولد کودکان ناقص الخلقه و سقط جنین به شدت افزایش یافته است. با وجود این وضعیت خطرناک و تبدیل شدن احواز به آلوده ترین شهر جهان طی سه سال متوالی اخیر، مسئولان اصفهانی همچنان به ساخت طرحهای بهشت آباد و گلاب ۲ جهت انتقال آب رودخانه کارون ادامه می دهند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک مردم عرب احواز – حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى