در : صفحه اول » اخبار » خروش ملت تورک آزربایجان جنوبی در اعتراض به گستاخی دولت مرکزی ایران

خروش ملت تورک آزربایجان جنوبی در اعتراض به گستاخی دولت مرکزی ایران

پادماز- به گزارش رسانه های تورک آزربایجان امروز دوشنبه نهم نوامبر ملت تورک آزربایجان جنوبی در شهرهای مختلف کشور به خیابانها آمده و گستاخی دستگاه رسانه ای دولت مرکزی ایران در اهانت به مردم تورک را محکوم کردند.

بنا به این گزارشها، دوشنبه ۹ نوامبر ۲۰۱۵ مردم تورک آرربایجان جنوبی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل و زنجان در اعتراض به توهین‌های مطرح شده در صدا و سیمای مرکزی ایران دست به اعتراض زدند.

در میدان توپخانه شهر تهران مردم تورک در اعتراض به صدا و سیما تجمع کرده اند.

تجمع اعتراضی در تبریز در حد فاصل راسته کوچه و استانداری برگزار شد. در ارومیه نیز مردم در مناطق سرداران، ایالت و خیام به خیابانها آمده و دست به اعتراض زده اند.

در شهر زنجان نیز اعتراضات مردم در چهارراه انقلاب صورت گرفته است.

این تجمعات در برخی نقاط با دخالت ماموران امنیتی به خشونت کشیده شده است. ماموران امنیتی جهت متفرق ساختن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده و به مردم حمله ور شده اند.

همچنین ظهر امروز دانشجویان دانشگاه سراسری اورمیه در اعتراض به این اهانتها در این دانشگاه تجمع کردند.

 

ماموران امنیتی و یگان ویژه معترضان به «نژادپرستی» را در شهرهای آزربایجان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

در تجمع شهر تبریز ماموران با پرتاب گاز اشک آور درصدد متفرق کردن معترضان برآمده اند. به گفته شاهدان عینی بسیاری از شهروندان معترض مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند.

یک شاهد عینی به اویان نیوز گفت: در سه راه امین اعتراضات ادامه دارد، ماموران امنیتی به زنان حاضر در این تجمع حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است. ماموران در سه راه امین برای متفرق کردن معترضان گار اشک آور و تیر هوایی شلیک می کنند.

به گفته وی در روبه روی استانداری آزربایجان شرقی نیز درگیریهایی میان نیروهای امنیتی و معترضان صورت گرفته است.

در شهر اورمیه نیز ماموران امنیتی بازار شهر اورمیه و خیابان های اصلی را بسته اند. ماموران با پرتاب گاز اشک آور و گلوله های رنگی قصد متفرق کردن معترضان را دارند. در خیابان های فرعی منتهی به خیابان امام و سرداران معترضان و ماموران یگان ویژه درگیر هستند.

در خیابان امام شهر مشکین شهر نیز معترضان با سر دادن شعارهایی همچون «هارای هارای من تورکم» «اولوم اولسون راسیزمه» و «آزربایجان وار اولسون» اعتراض خود را نشان دادند. براساس گزارش ها، در این شهر ماموران امنیتی با دخالت در این تجمع با شهروندان درگیر شده اند.

منبع: اویان نیوز

بخش خبر- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى