در : صفحه اول » اخبار » فعالان داخل احواز لیستی از خواسته های معترضان منتشر کردند

فعالان داخل احواز لیستی از خواسته های معترضان منتشر کردند

فعالان داخل احواز لیستی از خواسته های معترضان منتشر کردند

در پنجمین روز انتفاضه بزرگ  و مسالمت آمیز ملت عرب احواز که به انتفاضه کرامت دوم معروف شده است، فعالان سیاسی و فرهنگی احوازی در داخل احواز با انتشار لیستی از خواسته های معترضان احوازی اعلام کردند که درد ملت عرب احواز یک عروسک نیست. این فعالان احوازی علت اعتراض گسترده ملت عرب احواز طی پنج روز گذشته را سیاستهای عدیدی معرفی کرده اند که دولت جمهوری اسلامی بر سر این ملت پیاده کرده است.

این فعالان احوازی تاکنون بارها اعلام کرده اند که انتفاضه کرامت یک انتفاضه مسالمت آمیز است و بهیچ احدی اجازه برهم زدن این تظاهرات و بخشونت کشیدن آن را نمی دهند. فعالان احوازی بارها از تظاهرکنندگان احوازی در شهرهای مختلف خواسته اند تا بشکل مسالمت آمیز به اعتراضات خود ادامه دهند.

این فعالان احوازی تبعیض گسترده نژادی، محرومیت ملت عرب احواز از تمامی حقوق فرهنگی اجتماعی سیاسی اقتصادی، حمله همه جانبه دولت ایران به هویت و فرهنگ و تاریخ ملت عرب احواز، تلاش دولت ایران برای از هم پاشاندن ساختار اجتماعی ملت عرب احواز بواسطه جدایی مناطق عرب نشین از اقلیم احواز و افزودن مناطق غیر عرب به این اقلیم و کوچ اجباری عربها از احواز بواسطه به حاشیه رانده شدن آنها و قرار گرفتن در حوزه فقر و تنگدستی، سیاستهای گسترده مصادره زمینهای کشاورزان عرب و تخریب روستاها، خشکی رودخانه ها و تالابها و براه انداختن فاجعه بزرگ زیست محیطی و مرگ دهها هزار احوازی در اثر این فاجعه و غیره لیستی طولانی از سیاستهای دولت ایران در احواز هستند که علت اصلی گسترش انتفاضه فعلی در تمام اقلیم احواز است.

فعالان عرب از روزهای نخست این انتفاضه و در پاسخ به اهانتهای صداوسیمای جمهوری اسلامی از مردم عرب خواستند تا عکس پروفایلهای خود در سطح شبکه های اجتماعی را بشعار زرد رنگ انا عربی تغییر دهند. این امر به اتحاد زرد معروف شد.

متن خواسته های منتشر شده فعالان داخل احواز بشرح زیر است:

اتحاد زرد

اتحادی که لرزه بر تن دشمنان عرب انداخت،و عده زیادی از دشمنان عرب وحتی عربهای صاحب منافع را به تخریب وجه این حرکت واداشت.

مسئولین طوری ازاین مسئله صحبت میکنند که گویی تمام هم وغم مردم مظلوم عرب یک عروسک است که اگر برنقشه جای گیرد تمام مشکلات ،تبعیضها واستخدامهای غیربومی،وتغییرعامدانه بافت جمعیتی سرزمینهای عرب به پایان میرسد وحق به حق دار خواهد رسید.

آنهای که فکر میکنند یا به افکار عمومی اینچنین القاء میکنند که این اعتراضها فقط بخاطر یک عروسک است اهانت آنهانسبت به شعور ملت فهیم عرب کمتر از عربستیزان نیست.

خطاب به جناب محترم آقای ساری وهمفکران ایشان تازمانی که ملت عرب را خوزی بنامید وازنامهای جعلی ساخته وپرداخته مهاجران که جهت حذف هویت عربی این اقلیم انجامید استفاده کنید نمیتوانید درمقام دفاع ازملت عرب سخن بگویید.

مشکل ملت عرب حذف عروسک نیست.

واین اولین بار نیست که صدا وسیما به ملت عرب اهانت وجسارت میکند.

ملت عظیم، اصیل وریشه دار عرب وتاریخ پرافتخار آن با حذف عروسک حذف نمی شود.

یا حذف یک عروسک از نقشه، مهمتر از حذف نام قومیت ازنقشه است.

به نقشه ایران که نگاهی بیندازیم خواهیم دید که تمام قومیتهای این جغرافیا استانی به نام قومیت خویش دارند:

آذربایجان،کردستان،لرستان،بلوچستان،چهارمحال وبختیاری،گیلان،فارس، جز نام عربستان که (۹۳ سال) پیش توسط رضاخان مقبور به(خ وزس ت ان)جعل شد وتمام نامهای شهرهای این اقلیم نیز از عربی به فارسی جهت حذف هویت عربی تغییر یافت.و نظام جمهوری اسلامی تا به الان نیز بر این نامهای جعلی پافشاری کرده است.وحتی ادامه دهنده این سیاستهای عربستیزانه بوده  بطوری که نام شهرهای بسیار در همین نظام از عربی به فارسی تغییر داده شد.

آیا غیر ازاین است که طبق قانون اساسی همه قومیتها از حق وحقوق مساوی برخوردارهستند؟

آیا حق حقوق مساوی را فقط در نسب عروسک بر روی نقشه میدانید؟

آیا همانطور که برای حذف یک عروسک حساسیت بخرج میدهید وقول پیگیری قانونی رامیدهید جهت بازگرداندن نامهای اصلی اقلیم وشهرها اقدام میکنید.

مشکل اصلی وخطر بزرگ، تبعیض و درپی آن مهاجرت معکوس وبرنامه ریزی شده جهت تغییر بافت جمعیتی ساکنین این اقلیم است که ساکنان اصلی این سرزمین ازفقر وبیکاری عامدانه مجبور به ترک سرزمین اجدادیشان بشوند وغیر بومیها با تمام امکانات در این سرزمین جا داده شوند.

این را بدانید که این نسل ازجوانان عرب بیدار است وخام عروسک بازی وخیمه شب بازی شما نخواهد شد.

اتحاد ما فقط در پروفایلهای ما نیست این فقط اعلام حضوربود وبیعت با یکدیگر که تا گرفتن حقمان همدل وهم صدا ایستادگی خواهیم کرد.

تازمانی که مطالبات بحق ملت عرب عربستان الاهواز احقاق نشود

تازمانی که نام عربستان به نقشه برنگردد

تازمانی که نامهای شهرها به نامهای عربی وتاریخی خود برنگردند

تازمانی که ازحق تعلیم به زبان مادری برخوردارنشویم

تازمانی که دولت دست از تبعیض وتغییر بافت جمعیتی اقلیم عربستان برندارد

تازمانی که ازپیوستن شهرهای لر نشین همانند شهر بهمئی به اقلیم جلوگیری نشود

تازمانی که شهرهای عربی جداشده از عربستان همانند دچه العباس به اقلیم برنگردد

تازمانی که غیربومیها اخراج وبومیها جایگزین آنهادرفرصتهای شغلی نشوند

تازمانی که سدسازی ،انتقال آب ونابودی عامدانه کشاورزی متوقف نشود

جوانان و روشنفکران عرب اقلیم عربستان

هوشیار باشید با عروسک وخیمه شب بازی مطالبات بحق هویتیمان رامنحرف وخاموش نکنند.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى