در : صفحه اول » اخبار » پای یک جوان اهل محمره روی مین جا ماند!

پای یک جوان اهل محمره روی مین جا ماند!

پای یک جوان اهل محمره روی مین جا ماند!

یک شهروند اهل «مصلاوی» از توابع محمره، روز چهارشنبه ۱۸ فوریه سال جاری( ۲۹ بهمن‌) ، بر اثر انفجار مین از ناحیه پای چپ دچار قطع عضو و شکستگی شدید در پای راست شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این حادثه انفجار مین که در روز چهارشنبه ۱۸ فوریه روی داده، «علی صگری» ۳۲ ساله از اهالی روستای مصلاوی از توابع محمره، بر روی مین ضدنفر به جای ‌مانده از جنگ ایران و عراق رفته و در پی این حادثه پای چپ وی قطع و شکستگی شدیدی نیز در پای راست وی ایجاد شد.
گفته شده حادثه انفجار در حالی روی داده است که این منطقه از سوی حکومت، به صورت رسمی منطقه‌ای پاک‌سازی شده و عاری از مین اعلام شده بود.
بنا به گزارش خبرگزاریهای داخلی، پس از حادثه این شهروند به بیمارستان شهرستان محمره اعزام شده و پس‌ از آن به دلیل شدت جراحات وارده، جهت عمل جراحی تخصصی به بیمارستان گلستان احواز منتقل‌ شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
مصدومیت و کشته شدن ساکنان بر اثر انفجار مین در مناطق پاکسازی شده محمره به صورت مداوم اتفاق می‌افتد و برخی فعالان این حوزه هشدار داده‌اند که با ادامه بی‌توجهی‌ها به مناطق پر خطر و آلوده به مین، تعداد قربانیان در آینده بیش از آمارهای کنونی خواهد بود.

منبع: کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى