در : صفحه اول » اخبار » انفجار مین بازهم قربانی گرفت!

انفجار مین بازهم قربانی گرفت!

انفجار مین

 

روز پنج شنبه ۲۱ فوریه ۲۰۱۳، حمید عساکره رئیس دادگستری شهرستان میسان از وقوع دو حادثه انفجار مین در این شهرستان خبرداد. قربانیان این دوحادثه یک کارگر شرکت ساختمانی و یک چوپان عرب هستند.

 در این باره حمید عساکره گفت: کارگر یکی از شرکت های عمرانی با نام الف. ج. هنگام پاکسازی میدان مین در شهرستان میسان دچار حادثه شد. وی افزود که شخص حادث دیده از ناحیه صورت و انگشتان پای راست مصدوم شده و بلافاصله به بهداری بخش بسیتین منتقل شد.

 عساکره افزود: در حادثه دیگری در چهار کیلومتری شرق پاسگاه مرزی دویریج، یکی از چوپان های عرب در حین چرای دامهایش و به دلیل بی اطلاعی از وجود مین جنگی در محل چراه، با رفتن روی مین به شدت مجروح گردیده و جان خود را از دست داد.

 قابل ذکر است که بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی شهرهای میسان، حویزه، بستین، محمره و شلمچه آلوده به مین و مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ ایران و عراق است. سالانه چندین عرب احوازی در اثر انفجار مین ودیگر مخلفات جنگی کشته و زخمی می شوند.

در این زمینه شهروندان عرب که در اثر انفجار مین دچار قطع عضو شده اند از هرگونه حمایت دولتی برخوردار نیستند. از سوی دیگر مقامات مسئول در منطقه بنا بر دستور العمل یگان های امنیتی از اعلام اسامی قربانیان در مطبوعات طفره می روند.

فعالان سیاسی احوازی در سالهای گذشته بارها اعلام کرده اند که سپاه پاسداران به منظور مصادره اراضی روستائیان عرب از پاکسازی میادین مین ممانعت می ورزد تا بدین صورت از بازگشت روستائیان عرب به روستاهایشان جلوگیری کند. درپی اجرای این سیاست های امنیتی و غیرانسانی تاکنون سپاه توانسته است نوار مرزی ایران و عراق را از وجود روستائیان عرب پاکسازی کند و این منطقه وسیع مرزی را جولانگاهی برای اقداماتش علیه همسایگان عرب خود سازد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى