در : صفحه اول » اخبار » آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در مرز با عراق

آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در مرز با عراق

آماده باش کامل نیروهای مسلح ایران در مرز با عراق

 بنا به گزارشهای رسیده از اقلیم احواز، دولت ایران اقدام به مستقر کردن هزاران تن از نیروهای مسلح خود در مرزهای غربی با عراق کرده است.  نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران در مناطق مرزی فکه، چذابه و محمره و طول مرزهای غربی با کشور عراق مستقر شده اند.

 اقدام نیروهای مسلح ایران درپی انقلاب مسلحانه و غافلگیرانه نیروهای ملی عرب عراق در شمال غرب این کشور صورت گرفته است.  انقلاب هماهنگ مردم عراق در شمال غرب این کشور با سقوط استانهای شمالی یکی پس از دیگری در دست مبارزان عرب عراقی در حال پیشروی به سوی بغداد است.

 انقلابیون عراقی در اقدامی هدفمند به استان دیاله در مرز با ایران هجوم برده و امروز پس از نبردی سنگین با نیروهای وابسته به نوری المالکی و نیروهای سپاه پاسداران، موفق شدند تا این استان استراتژیک را به تصرف خود درآورند. با تصرف استان دیاله مهمترین خط ارتباطی ایران با بغداد  قطع می شود.

درپی انقلاب مردمی اخیر در عراق بر علیه دولت فرقه گرای نوری المالکی ، جمهوری اسلامی ایران بخش بزرگی از نیروهای مسلح خود را در اقالیم احواز و کوردستان مستقر ، و به حالت آماده باش کامل درآورده است.

این اقدام دولت ایران در استقرار بیش از حد نیروهای مسلح در مناطق مذکور در حالی صورت می گیرد که رژیم جمهوری اسلامی در سالهای اخیر دور جدیدی از عملیات سرکوب وحشیانه جنبش آزادیخواهانه ملت های عرب احواز  و کورد را در پیش گرفته است.

آخرین دور اعدام فعالان عرب احوازی تا ماه جاری میلادی ادامه داشته و اخیرا خبر اعدام علی چبیشاط و سید خالد موسوی به خانواده هایشان اعلام شده است.

جمهوری اسلامی همچنین بخشی از نیروهای خود را در مرزهای مناطق کورد نشین همچون بخش های شمالی استان ایلام و کرمانشاه کرده است.

 دخالت های مستمر سپاه ایران در امور داخلی عراق، ناامن کردن این کشور و کشتار مردم این کشور توسط نیروهای سپاه ایران سبب شده است تا جمهوری اسلامی نگرانی خاصی نسبت به حفاظت از امنیت مرزهای غربی داشته باشد.

  

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى