در : صفحه اول » اخبار » ابهام دراجرای حکم اعدام چهار فعال عرب شهرفلاحیه

ابهام دراجرای حکم اعدام چهار فعال عرب شهرفلاحیه

Falahiea

سرنوشت چهارفعال عرب محکوم به اعدام اهل فلاحیه (شادگان) با نام های غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه همچنان درهاله ای ازابهام است. خانواده یکی ازمحکومان عرب صبح امروز طی تماس تلفنی شخصی ناشناس باخبرشده اند که فرزندشان اعدام شده است. شخص تماس گیرنده نیزگفته است که “متعاقباً محل دفن وی را به شما اطلاع خواهیم داد”.

سلام ساکی وکیل یکی از زندانیان عرب بعد ازظهر امروز دوم دسامبر ۲۰۱۳ به فعالان حقوق بشر احوازی گفته است که برای اطلاع ازسرنوشت موکل خود به زندان کارون مراجعه کرده و مسؤولین زندان به وی گفته اند که چهار زندانی عرب درتاریخ ١٢-٨-١٣٩٢ به اداره اطلاعات تحویل داده شده و خبر دیگری از آنها دردست نیست. درخصوص سرنوشت زندانی عربی که خانواده اش خبر اعدامش را دریافت کرده است، سلام ساکی وکیل مدافع وی گفت که حتى قاضی اجرای احکام نیز ازسرنوشت موکلم، عبدالرضا امیر خنافره، بی خبر است. این در حالی است که پرونده دوم متهم مذکور که مربوط به حق الناس و شاکی خصوصی است کما کان در پروسه دادرسی است و این مصداق حق الناس می باشد که به موجب قانون، حق الناس أرجح بر حق الله یا حقوق عمومی است. بنابراین طبق این اصل قانونی این متهم نبایستی اعدام شود.

 این چهار نفر روز یکشنبه ١٢-٨-١٣٩٢ سال جاری از زندان کارون به مکان نامعلومی منتقل شده اند. در ابتدا شایعه شده که آنها را اعدام کرده اند اما بعداً با پیگیری خانواده ها به آنها گفته شده که فرزندان شان زنده هستند.

محکومان به اعدام شهر فلاحیه پیشتر دربخشی از نامه ای که دردورن زندان نوشته بودند ونسخه ای از آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، آمده است: “بعد از گذشت ۳ سال بلاتکلیفی در بازداشتگاههای اطلاعات؛ دادگاه ما در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد که در مجموع بیشتر از دو ساعت و نیم طول نکشید و ما بدون اینکه بتوانیم از خود دفاع کنیم به اتهام اعمال مسلحانه و محاربه با خدا و فساد فی الارض به اعدام محکوم شدیم” .

این زندانیان تاکید کردند: “با وجود اینکه ۶ نفر از وکلاى ما نیز در جلسه دادگاه حضور داشتند ولى هیچکدام از آنها اجازه دفاع از موکلینش در جلسه را نیافتند”.  گفتنی است یکی از دستاویزهای دادگاه برای محکوم کردن این متهمان، کشف اسلحه شکاری از محکومان به هنگام دستگیری آنها است. زندانیان یاد شده طی توضیحی در این خصوص نوشته اند : “کارشناس اسلحه در شهادتنامه خود در دادگاه گفت که از سلاحهاى شکارى کشف شده هیچ گلوله اى شلیک نشده است ولى بازجویان اطلاعات به دادگاه فشار آوردند تا کارشناس را عوض کرده و کسى دیگر را جایگزین آن کنند تا شهادت بدهد که از این اسلحه ها، تیراندازى شده است تا ما را به قیام مسلحانه متهم کنند”.

شعبه ۳۲ دیوان عالى کشور به ریاست قاضى رضا فرج اللّهى و مشاور او سید على اصغر لطیفى رستمى در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ شمسى ( ۱۳ فوریه ۲۰۱۳) حکم اعدام غازی عباسی، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه از زندانیان عرب شهر فلاحیه ( شادگان) به اتهام محاربه با خدا و إفساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی را تایید نمود. این افراد پیشتر از سوى شعبه ١ دادگاه انقلاب احواز توسط قاضی علی فرهادوند در تاریخ ۴-٩-٢٠١٢ به اعدام محکوم شده بودند و احکام تأیید شده آنها در تاریخ ٢٢ تیر ١٣٩٢به خانواده ها و محکومین ابلاغ شد. گفتنی است این چهار نفر در تاریخ ١-۶-١٣٨٨ شمسی توسط نیروهای اطلاعات دستگیر شده بودند.

 مشخصات فردی این محکومان به اعدام به شرح آتی است: ١-غازی عباسی، فرزند احمد، متولد ١٣۶١، مجرد، فاقد سابقه کیفری ندارد ٢-عبدالرضا امیر خنافره، فرزند یونس ، متولد ١٣۶۶، مجرد، فاقد سابقه کیفری ندارد ٣-جاسم مقدم پناه، فرزند سعید، متولد ١٣۶۴، مجرد، فاقد سابقه کیفری ندارد ۴- عبد الأمیر مجدمی،فرزند هوشنگ،متولد ١٣۵٩،متأهل،فاقد سابقه کیفری ندارد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى