در : صفحه اول » اخبار » احضار کشاورزان عرب به اداره اطلاعات تستر

احضار کشاورزان عرب به اداره اطلاعات تستر

علی حمزه، کشاورزه مجروح

علی حمزه، کشاورزه مجروح

پادماز- درپی حمله مسلحانه تازه اسکان یافته گان لور به کشاورزان عرب در روستای الحمزه و درگیری با کشاورزان عرب، دستگاه اطلاعات شهرستان تستر(شوشتر) بیش از ۲۰ تن از کشاوزان عرب را فرا خوانده است.

اطلاعات شهرستان تستر طی احضاریه هایی از کشاورز عرب در روستای الحمزه خواسته است تا جهت بازجویی درباره  چگونگی انتشار خبر و عکس و فیلم درباره درگیری صورت گرفته با اسکان یافته گان لور حاضر شوند.

 بنا به گزارش منابع محلی از این روستاها، اداره منابع طبیعی شهرستان تستر بخشهای وسیعی از زمینهای روستاهای عرب نشین دهستان شعیبیه را به عشایر لور بخشیده و آنها را در چارچوب سیاست تغییر بافت جمعیتی احواز در این روستاها مستقر کرده است. شاهدان محلی خبر داده اند که تازه اسکان یافته گان مسلح هستند و رژیم به آنها اجازه حمل سلاح داده است.

طی ماههای اخیر این تازه اسکان یافته گان با تعدی به زمین های کشاورزان عرب سبب نابودی محصولات کشاورزی روستائیان عرب شده بودند.

در حادثه ای جدید در پی اعتراض یک جوان کشاورز عرب به نام علی حمزه از اهالی روستای الحمزه، نسبت به تخریب کشت وی توسط حیوانات یکی از این اسکان یافته گان، وی مورد حمله اسکان یافته گان لور قرار گرفته و هدف اصابت یک گلوله قرار گرفت. در اثر این اصابت، این کشاورز عرب دچار نقص عضو شده و این امر منجر به درگیری کشاورزان عرب روستای الحمزه با تازه اسکان یافته گان لور شده است. درپی این درگیری ها اسکان یافته گان مجبور به فرار شد و زمینهای غارتی این روستا را تخلیه کرده، از این روستا خارج شده و چند قضبه تفنگ آنها توسط کشاورزان عرب ضبط شده است.

درپی انتشار اخبار این درگیریهای در سطح رسانه های اجتماعی و وب سایتهای احوازی، دستگاه اطلاعات با فراخواندن بیش از ۲۰ کشاورز عرب خواهان اطلاع ازعاملان انتشار اخبار درباره این حادثه شده است. قرار است روز هشتم دی ماه سال ۱۳۹۹ شمسی این کشاورزان عرب جهت بازجویی به دفتر اطلاعات در تستر حاضر شوند.

دولت ایران تاکنون بواسطه طرحهای نیشکر دهها هزار هکتار از زمینهای کشاورزان عرب را در قالب طرحهای نیشکر السبعه (هفت تپه) و نیشکر کارون مصادره کرده و با آوردن هزاران خانوار غیر عرب توانسته است تغییرات زیادی در بافت جمعیتی مناطق عربی در شمال اقلیم احواز ایجاد کند. اقدامات اخیر دولت ایران طی دو دهه اخیر، در اسکان عشایر کوچنده لور در روستاهای عرب، اقدامی در راستای تغییر بافت جمعیتی محسوب می شود. مسلح کردن این تازه اسکان یافته گان لور از سوی دولت ایران، اما اقدامی خطرناک و تنش زا محسوب می شود که طی آن رژیم قصد دارد با حمایت مستقیم از این تازه اسکان یافته گان با زور اسلحه کشاوزان عرب را مجبور به سکوت در برابر سلب اراضی شان کند.

بخش خبر- پادماز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى