در : صفحه اول » اخبار » اعتراض شدید مردم حویزه به مصادره زمینهایشان، در سفر احمدی نژاد به این شهر

اعتراض شدید مردم حویزه به مصادره زمینهایشان، در سفر احمدی نژاد به این شهر

حویزه

سفر احمدی نژاد به اقلیم احواز و حضور در شهر حویزه، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۳، مردم این شهر عربی با برافراشتن پلاکاردهایی در محکومیت مصادره زمین های کشاورزی شهروندان عرب از سوی دولت مرکزی ایران، خواهان توقف این سیاست های غیر انسانی شدند. مردم معترض حویزه با سردادن شعارهایی خواستار موضع گیری احمدی نژاد در قبال بیکاری فراگیر در این شهر  و توقف مصادره زمین های شهروندان عرب شدند.

در سخنرانی احمدی نژاد در شهر عربی حویزه وی با به سرکردن چفیه عربی سعی کرد تا وانمود سازد که حامی ملت عرب است!

احمدی نژاد در دو دوره ریاست جمهوری اش چند بار به این شهر سفر کرده بود و وعده وعیدهای زیادی به مردم داده که هیچکدام آنها محقق نشده است.

شهرستان حویزه با وجود اینکه بزرگترین میدان نفتی منطقه را داراست اما مردم این شهر از نسبت بیکاری بالای ۳۵ درصد رنج می برند. با خشک شدن رودخانه کرخه به دلیل ساختن سدهای بزرگ بر روی آن و انتقال آب آن به دیگر شهرها و همچنین انهدام وسیع هور العظیم  توسط شرکت نفت، مردم چهل روستای واقع در اطراف این تالاب منبع حیات خود را از دست داده اند و شماری زیادی از این روستاها خالی از سکنه شده است.

همچنین از دیگر معضلات مردم عرب حویزه مصادره زمین های کشاورزی آنها است. شرکت دولتی مسکن مهر با غارت صدها هکتار از زمین های کشاورزان عرب نقش به سزایی در افزایش فشار بر کشاورزان عرب به منظور مهاجرت از این منطقه ایفا کرده است.

اخیرا  دولت ایران مراحل اولیه تاسیس یک شرکت پتروشیمی با نام “پتروشمی آزادگان” را به پایان رسانده و اقدام به مصادره زمین های مردم عشیره بنی ساله در اطراف حویزه کرده است.

در همین راستا نیروهای نفوذی اطلاعات بسان دیگر طرح های استعماری توسعه نیشکر که در شعیبه و دیگر مناطق اقلیم احواز به اجرا درآمده اند، به جوانان بیکار عرب وعده داده اند تا در صورت موافقت با مصادره زمین هایشان در شرکت پتروشیمی مشغول به کار خواهند شد!

تجربه دهها طرح صورت گرفته در اقلیم احواز حکایت از عدم دادن هرگونه فرصت شغلی ایجاده شده به مردم عرب است و درعوض فرصت های شغلی به مهاجران غیر عرب اختصاص داده می شود.

 تغییر بافت جمعیتی منطقه حویزه و قطع ارتباط مردم عرب اقلیم احواز با مردم عرب کشورهای همجوار یک استراتژی بلند مدت برای دولت مرکزی ایران محسوب می شود.

 احمدی نژاد و هیئت وزیرانش در دیدار از احواز با شمار اندکی از استقبال گران روبرو شدند. این تعداد اندک نیز همان قشر بسیجی و وابستگان به نظام هستند. این امر حکایت از رویکرد منفی ملت عرب نسبت به سیاست های دولت مرکزی در این اقلیم عربی دارد.

عکس بالای متن خبر: پلاکارد اعتراضی  مردم  حویزه به مصادره زمین های شهروندان

عکس پایین: مراسم استقبال از احمدی نژاد!.. خود بیندیشید که این چند ده نفر دور اتوموبیل ها چه کسانی هستند؟

احمدی نژاد

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى