در : صفحه اول » اخبار » انتخاب یک نژادگرا بعنوان مدیر عامل شرکت ملی حفاری در احواز

انتخاب یک نژادگرا بعنوان مدیر عامل شرکت ملی حفاری در احواز

روز شنبه ۹ اوت ۲۰۱۴ پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران از انتصاب حیدر بهمنی بعنوان مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در احواز خبر داد. حیدر بهمنی یکی از مشهورترین مدیران نژاد پرست در دوره ی احمدی نژاد وما قبل آن، اکنون از سوی دولت روحانی به سمت سابقش بازگردانده شد تا یکسانی رویه دولتهای روحانی و احمدی نژاد را عیان سازد.

حیدر بهمنی معروف است که در استخدامها به شکل کاملا نژادپرستانه عمل کرده و استخدام هرفرد عرب در شرکت ملی حفاری را منع کرده وتقریبا استخدام نیروهای عرب در شرکت ملی حفاری در دوره ی ریاستش بر این شرکت به صفر رسیده بود. در این زمینه پیشتر شمخانی (دبیر شورای امنیت ملی ایران) اظهار داشته است که بهمنی در دوره ی تصدیش از بین چندین هزار استخدام فقط اجازه ی استخدام ۷ نفر عرب را در شرکت ملی حفاری داده است و این یعنی استخدامهای صورت گرفته در این دوره کاملا بر مبنای کاملا قومی انجام شده بگونه ای که شرکت حفاری را شرکت بختیاری می نامند. 

این اقدام دولت حسن روحانی در انتصاب یک ضد عرب به منصب مدیر عامل شرکت ملی حفاری، همسویی تام دولت روحانی و احمدی نژاد را نشان می دهد و حاکی از عدم وجود اندک تغییری در رویکرد دولتهای متوالی ایران نسبت ملت عرب الاحواز دارد.
این اقدام دولت ایران در انتصاب مدیرانی جهت استخدام بیشتر غیرعربها در احواز در حالی صورت می گیرد که بیش از ۴۵۰ هزار عرب حاشیه نشین شهر احواز هستند و اکثریت آنها زندگی شان بسته به مساعدات سازمان بهزیستی است و روزگار سختی را سپری می کنند.  

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک مردم عرب الاحواز- بخش اجتماعی

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى