در : صفحه اول » اخبار » انتقال هاشم شعبانی نژاد به مکانی نامعلوم ونگرانی خانواده اش از اجرای حکم اعدام

انتقال هاشم شعبانی نژاد به مکانی نامعلوم ونگرانی خانواده اش از اجرای حکم اعدام

640x392_66464_261566

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز هاشم شعبانی نژاد یکی از فعالان فرهنگی عرب شهر خلفیه که به همراه چهارتن دیگر از فعالان این شهر به اعدام محکوم شده بودند، توسط نیروهای اطلاعات از زندان کارون به مکانی نامعلوم انتقال داده شده است. خانواده شعبانی نژاد به شدت نگران سرنوشت فرزند خود هستند واحتمال می دهند که فرزندشان جهت اجرای حکم اعدام انتقال داده شده است.

مدتی پیش، از سوی این فعال فرهنگی عرب اهل خلفیه در زندان کارون نامه ای منتشر شد که در آن نامه اتهامات وارده به خود ودیگر فعالان عرب را رده کرده است.

پنج فعال فرهنگی عرب محکوم به اعدام در جلسات رسیدگی ضمن انکار اتهامات انتسابی، اعترافات خویش نزد ماموران امنیتی را ناشی از شکنجه و فشارهای جسمی و روحی و نیز اعترافات خود نزد بازپرس را بر اثر اکراه و تهدید حضور ماموران امنیتی در جلسات بازپرسی بیان نموده اند اما با این حال و علیرغم عدم وجود شهود عدول در خصوص این پرونده هر ۵ زندانی در شعبه ٢ دادگاه انقلاب احواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی در تاریخ ١٧/۴/١٣٩١ به اتهام محاربه وفساد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده بوده اند.

خانواده های محکومین شدیداً نگران وضعیت فرزندان خود هستند که بدینوسیله دست یاری ومساعدت خود را بسمت همه فعالین وسازمانهای حقوق بشر دراز کرده ، تقاضای فشار همه جانبه برای نجات جان وتوقف اجرای إعدام فرزندانشان را می نمائید.


در ذیل مشخصات کامل این پنج محکوم به اعدام آورده شده است:
١. هاشم شعبانی نژاد متولد ١٣۶٠ شاعر – وبلاگ نویس و دبیر أدبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه احواز.
٢. هادی راشدی متولد ١٣۵٢ دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، 
٣. محمد علی عموری نژاد متولد ١٣۵۶ وبلاگ نویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- شیلات و آبزیان از دانشگاه صنعتی أصفهان و فعال دانشجویی و یکی از مؤسسان نشریه دانشجویی ” التراث” بوده که در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر می شد.
۴. سید یابر البوشوکه متولد ١٣۶٣و برادر وی ۵. سید مختار البوشوکه متولد ١٣۶۵ فعال مدنی.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى