در : صفحه اول » اخبار » بازداشت بیش از ۲۰ تن از جوانان عرب در پایان بازی فولاد احواز

بازداشت بیش از ۲۰ تن از جوانان عرب در پایان بازی فولاد احواز

احمد جاسم حمودی از اهالی کوی ملاشیه

احمد جاسم حمودی از اهالی کوی ملاشیه

بنا به گزارش احوازنا به نقل از منابع محلی، نیروهای امنیتی در پایان بازی فولاد احواز و الفتح عربی سعودی بیش از ۲۰ تماشاگر عرب احوازی را به هنگام خروج از ورزشگاه غدیر احواز بازداشت کردند. جوانان عرب که لباس عربی همراه با چفیه قرمز احوازی به تن داشته اند، در پی سردادن شعارهای عربی و تاکید بر عربی بودن اقلیم احواز مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته و بازداشت شدند.

نام دوتن از بازداشت شدگان که احمد جاسم حمودی از اهالی کوی ملاشیه و رضا اهل شهر خفاجیه است به فعالان حقوق بشر احوازی ارسال شده است.

طی بازی فوتبال فولاد احواز و الفتح عربی سعودی هزاران تماشاگر عرب که از شهرهای مختلف اقلیم احواز به ورزشگاه غدیر آمده بودند، شعارهایی ملی در دفاع از هویت عربی احواز سر داده اند. با وجود سختگیرهای نیروهای امنیتی، جوانان عرب با لباس عربی در ورزشگاه حاضر شده و اقدام به سردادن شعارهای ملی احوازی کرده اند.

بازداشت شدگان به دلیل برتن داشتن لباس عربی و برافراشتن پرچمهای احواز و فلسطین مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته و درگیریهای شدیدی میان تماشاگران و نیروهای امنیتی صورت گرفت. در پی این برخوردها، بیش از ۲۰ تن از جوانان عرب احوازی بازداشت شده و توسط خودروهای سیاه رنگ نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى