در : صفحه اول » حقوق بشر » بازداشت شدگان زرگان یکسال است که در زندان کارون بلاتکلیف اند.

بازداشت شدگان زرگان یکسال است که در زندان کارون بلاتکلیف اند.

karoon

شماری ازجوانان کوی زرگان احواز که  در ماه رمضان سال ۱۳۹۱ شمسی(مرداد ماه)، به اتهام تسنن توسط نیروهای امنیتی اطلاعات جمهوری إسلامی بازداشت شده اند همچنان بلاتکلیف درزندان کارون به سر می برند. این جوانان درپی شرکت در جلسات دوره ای آموزش زبان عربی و تعلیم تلاوت قرآن که در ماه رمضان در خانه هایشان برگزار می شد، بازداشت شده اند.

 بنا به گزارش منابع محلی از احواز پرونده ٩ تن از این زندانیان به شعبه ٢ دادگاه انقلاب  به ریاست قاضی  محمد باقر موسوی، ارجاع شده است.

 این منابع افزودند که دستگیرشدگان پس ازبازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان کارون منتقل شده اند. گفتنی است که زندانیان درزندان کارون در شرایط بسیار سختی به سر می برند.

 نام بازداشت شدگان بشرح ذیل است:

 ١- باقر غلامی فرزند اسحاق ٣٣ ساله متأهل و دارای یک فرزند دختر

٢- حاکم مسلمی فرزند عوید ٣۵ ساله متأهل و دارای دو فرزند

٣- حمید عنجوری فرزند سبع ٣٨ ساله متأهل دارای چهار فرزند

۴- صالح مسلمی فرزند سرباز ۴۵ ساله متأهل و دارای چهار فرزند

۵- محمد مقطاعی فرزند حمید ٣٠ ساله متأهل و دارای دو فرزند

۶- محمد عسکری فرزند عبود ٣۴ ساله متأهل و دارای دو فرزند

٧- جاسم عسکری فرزند عبود ٢٢ ساله متأهل و دارای دو فرزند

٨- منصور عسکری(معروف به ابوعلی) ۵٠ ساله متأهل و دارای پنج فرزند

٩- رحیم زرگانی(معروف به ابوابراهیم) ۵٠ ساله متأهل و دارای چهار فرزند

خانواده های زندانیان یادشده از تمام سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستند تا وضعیت اسفبار فرزندانشان را به اطلاع ارگانها و نهادهای بین المللی ذیربط رسانده، تا شاید تغییری در وضعیت آنها حاصل شود.

 لازم به ذکر است که در طول سالیان گذشته نهادهای امنیتی و قضایی ایران بازداشت شدگان احوازی را بلاتکلیف، برای مدت طولانی در زندان نگه می دارند. این رویه جمهوری إسلامی در برخورد با زندانیان عرب احوازی به منظور فشار بر بازداشت شدگان و خانواده هایشان درپیش گرفته شده است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى