در : صفحه اول » اخبار » بازداشت شماری از جوانان عبادانی

بازداشت شماری از جوانان عبادانی

دادستان عمومی و انقلاب منتصب رژیم در عبادان از بازداشت شماری از جوانان عرب این شهر تحت عنوان (باند ترویج وهابیت) در این شهرخبر داد.

اصغر مهرنیا در گفتگو با رسانه ها در این شهر ادعا کرد: “این افراد با تردد و آموزش در کشورهای خلیج اقدام به جذب افراد برای تسنن می‌کردند، او ادامه داد با اقدام اطلاعات، مکان‌های اجتماع افراد در چند نقطه مختلف شهر شناسایی و متهمان دستگیر شدند.”
وی افزود: بنا به اظهارات مرتضوی قاضی پرونده مذکور، این افراد پس از آموزش در کشورهای خلیج توسط مروّجان وهابیت، با مراجعه به کشور شروع به جذب افرادی می‌کردند که در گروی مذهب تشیع بودند و بعضا از اطلاعات و سواد کافی برخوردار نبودند!
مهرنیا گفت: در محل اقامت متهمان کتاب هایی یافته شده! پس از بازجویی‌های قضایی و اعترافات نامبردگان!، پرونده تکمیل شد و در اختیار دادگاه انقلاب اسلامی حوزه قضایی عبادان قرار گرفت.
رئیس دادگستری منتصب رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی در عبادان اهداف این فرقه را گمراه ساختن جوانان بی اطلاع و ترویج تسنن دانسته! و خواستار مقابله سریع حوزه های علمیه و صدا وسیما شده است.
قابل ذکر است که بازداشت جوانان عرب به بهانه تسنن آنها در سال های گذشته روندی رو به رشد داشته است. در همین راستا نظام با بستن اتهام هایی چون وهابیت و تروریسم به جوانانی که تغییر مذهب داده اند احکام سنگینی را برای آنها رقم زده که در برخی موارد به اعدام منجر شده است.
منابع مطلع محلی علت افزایش گرایش جوانان عرب به تسنن در سالهای پس از انتفاضه آوریل ۲۰۰۵ را به وجود آمدن فضای رعب و اخنتاق و مسدود شدن فضای فعالیت های سیاسی وفرهنگی و اجتماعی از سوی نظام دانسته اند. دادستان عبادان از تعداد دستگیر شدگان ونام آنها سخنی به میان نیاورده است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى