در : صفحه اول » اخبار » بازداشت گسترده شهروندان أحوازی

بازداشت گسترده شهروندان أحوازی

بنا به اخبار واصله از احواز نیروهای امنیتی رژیم خونخوار ایران اقدام به دستگیری گسترده شهروندان بی گناه احوازی نمودند. آخرین اخبار رسیده از احواز حاکی است که در شامگاه روز ۶ اکتوبر ۲۰۱۸ (۱۴ مهر ماه ۱۳۹۷)  تعداد زیادی از اهالی منطقه ملاشیه و روستای الباجی توسط نیروهای امنیتی دستگیر وبه مکان نامعلومی منتقل شده اند.

بنا بر گزارش فعالان حقوق بشر تعداد دستگیر شدگان امشب به بیش از ۳۰ نفر می رسد که تا کنون نام ۹ نفر از آنها به شرح زیر مشخص شده است:

          خالد سیلاوی

          ماهر مسعودی

          جواد هاشمی

          یوسف خسرجی

          علی الباجی

          ریاض زهیر

          عبدالله سیلاوی

          محمد مسعودی

          مختار مسعودی

 

لازم به ذکر است که نیروها امنیتی رژیم بیش از ده روز است که موج وسیعی از دستگیری شهروندان احوازی را شروع نموده اند. بنا به گزارش فعالان حقوق بشر احوازی تعداد دستگیر شدگان تا کنون از مرز ۳۰۰ نفر گذشته است.  این دستگیریها نه تنها بدون هیچ اطلاع ویا احضاریه قبلی صورت گرفته است، بلکه تؤام با خشونت و ایجاد رعب و وحشت برای افراد خانواده بازداشت شدگان بخصوص کودکان، خانمها و سالمندان بوده است.

 این در حالی است که سازمان های حقوق بشر جهانی همچون #سازمان_عفو_بین_الملل و #دیدبان_حقوق_بشر مهر سکوت اختیار کرده و هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهند.

 

جنبش دموکراتیک عرب الأحواز – بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى