در : صفحه اول » حقوق بشر » بنیاد مستضعفان یا آواره گر مستضعفان، کدام به واقعیت نزدیک تر است؟

بنیاد مستضعفان یا آواره گر مستضعفان، کدام به واقعیت نزدیک تر است؟

محمد حیدری

تخریب محیط زیست، سرقت آب رودخانه ها، ممنوعیت کشاورزان از کشت در زمین های خود، آلودگی آب شرب و هوا، خشکاندن باتلاق های طبیعی، قطعی آب و برق به طور عمد و مکرر، کوچ اجباری و از همه بدتر تهدید به تخریب خانه ها ودر نتیجه آوارگی… اینها مصیبت هایی هستند که در احواز تمامی ندارند.

روستای ابوالفضل، با ۳۰۰ خانوار جمعیت و قدمت بالای ۳۰ سال که در حد فاصل بین شهرک زردشت و پدافند کیانشهر اهواز قرار دارد. روستایی که ماه ها قبل، از سوی مؤسسه بنیاد مستضعفان و یا با نام بهتر بنیاد آواره گری، تهدید به تخریب خانه های آن شده است. این بنیاد با سرهم کردن احکام قانون و ادعای تملک اراضی این روستا، ساکنان را تهدید به ترک خانه ها می کند که نیروهای انتظامی چندین بار به دستور بنیاد به روستا حمله ور می شوند و شماری را مجروح و زخمی و عده ای دیگر را دستگیر و روانه زندان می کنند که در نتیجه برای آزادی زندانیان باید ضمانت نامه های میلیاردی به وثیقه بگذارند.

آخرین حملۀ وحشیانه نیروهای امنیتی ایران، در روز چهارشنبه ۵شهریور ماه ۱۳۹۹ صورت گرفت. در این یورش نیروهای انتظامی با اسلحه ساچمه ای وینچستر به سمت مردم بی گناه شلیک کردند و همچنین از گاز اشک آور شلیک استفاده کردند. این یورش به قصد فراری دادن مردم از خانه هایشان صورت گرفت. مردمی که در دفاع از خانه و کاشانه خود تن به ذلت ندادند و با شجاعت و مردانگی هر چه تمام در مقابل نیروهای امنیتی ایستادند و دفاع کردند. در نتیجه این حادثه شمار زیادی از اهالی از جمله امام جمعه روستا زخمی می شوند. در بین زخمی ها کودکان ۱۴الی ۱۶ ساله هم به چشم می خورد.

تمام این حوادث در کشوری که ادعای حقوق بشر می کند و خود را به ظاهر، حکومت اسلامی می دانند و در بین کشورهای دنیا و اسلامی داعیه حمایت از مظلومین و مستضعفین را دارد. صحبت هایی که همیشه رهبر جنایتکار رژیم ایران به میان می زند . یاوه گویی هایی از قبیل اینکه ایران بزرگترین حامی مظلومین جهان همچون مردم فلسطین و یمن و عراق و لبنان است. اما چیزی که در واقعیت میبینیم عکس آن است. تنها از شبه نظامیان حوثی در یمن و حزب شیطان لبنان و گروههای مسلح حامی منافع ایران در دو کشور فلسطین و عراق حمایت می کند. پس سهم مستضعفان در جغرافیای ایران کجاست؟ 

بنیاد چپاولگران با داشتن صدها شرکت اقماری، و هتل های لوکس، و شرکتهای کشتیرانی به عنوان یکی از بازوان مالی رژیم ایران در تأمین مالی گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و سراسر دنیا نقش بازی می کند. علاوه بر

کمی بهتر است مروری به خود مؤسسه بنیاد بپردازیم. بنیاد به اصطلاح مستضعفین در اسفند ماه ۱۳۵۸ به فرمان خمینی تأسیس ودر حال حاظر مستقیماً زیر نظر علی خامنه ای دیکتاتور ایران اداره می شود. این بنیاد پس از شرکت ملی نفت ایران، دومین مؤسسه اقتصادی بزرگ در ایران محسوب می شود که با هدف تجمیع اموال و دارایی های مصادره شده و با شعار تخصیص این دارایی ها به نیازمندان تشکیل شده است. سؤال اینجاست که آیا واقعا این بنیاد برای حمایت از مستضعفان تأسیس شده است؟

شاید جواب این سؤال را از صحبت های رئیس خود بنیاد فهمید.

پرویز فتاح رئیس بنیاد در یک برنامه تلویزیونی از چند شخصیت مهم سیاسی که سالها از بنیاد مستضعفین چپاولگری می کنند نام برد. غلامعلی حداد عادل که در حال حاظر مشاور عالی رهبر ایران است یک زمین ۸ هزاری متری به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان واقع در منطقه هروی تهران دریافت کرده  است، و اکنون زمین مدرسه فرهنگ به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان را نیز در اختیار دارد. پرویز فتاح همچنین گفته است، محمود احمدی نژاد هم در یک ساختمان بنیاد مستضعفان در ولنجک تهران که ۱۸۰۰ متر وسعت دارد مستقر است. این ملک نیز ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد. آیا این دو شخصیت سیاسی واقعا مستضعف هستند؟ مستضعف واقعی چه کسی است؟ چرا رژیم ایران به جای کمک به مردم بی سرپناه و آواره در پی اخراج اجباری آنها است. آن هم در روزها و ایامی که شرجی و گرمای طاقت فرسا از یک طرف و بیماری کرونا و وضعیت بد اقتصادی از طرف دیگر شرایط را بر مردم تنگ کرده است.

به نظر می رسد بنیاد چپاولگران (جانبازان) علاوه بر تأمین حمایت مالی تروریست جمهوری اسلامی، اهرم فشاری برای مصادره زمین ها و املاک مردم عرب احواز  نیز می باشد. و نقش جاده صاف کن اجرای سیاست های اشغالگرانه رژیم را نیز بر عهده گرفته است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى