در : صفحه اول » اخبار » بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز (پادماز)، در محکومیت بیدادگاه حبیب چعب (اسیود)

بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز (پادماز)، در محکومیت بیدادگاه حبیب چعب (اسیود)

دولت مرکزی ایران طی هفته های اخیر حمله تبلیغاتی وسیعی را تحت عنوان محاکمه حبیب فرج اله چعب (معروف به حبیب اسیود) شهروند سوئدی – احوازی به راه انداخته است، حمله ای که در آن نوک نیزه رژیم نه تنها حبیب چعب بلکه کل جنبش مدنی ملت الاحواز را مورد هدف قرار داده است. دولت ایران با تکیه بر مزدوران داخلی و خارجی اش سعی در لطمه زدن به جنبش مدنی و خواسته های برحق ملت الاحواز دارد.

ما در جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز (پادماز)، از لحظات اولیه حمله به مراسم رژه در شهر احواز اعلام کردیم که جمهوری اسلامی خود طراح اصلی این حمله است، و تاریخچه ای طولانی از حملات تروریستی جمهوری اسلامی در احواز و عراق و لبنان و در کل خاورمیانه و در آرژانتین و اروپا را شرح دادیم. اکنون رژیم با تکیه بر این حمله ساختگی اش که کاملا شبیه حمله ساختگی داعش به ساختمان مجلس در تهران بود، سعی دارد که کلّیت جنبش ملت الاحواز را مورد هدف قرار دهد.

ربودن حبیب چعب توسط دولت ایران، که در خاک کشور ترکیه صورت گرفت، مصداقی بارز از تروریسم دولتی این رژیم محسوب می شود. علاوه براین، شکنجه وحشیانه حبیب چعب و گرفتن اعترافات اجباری از وی در زیر شکنجه، عدم دسترسی به وکیل مدافع بی طرف و شایسته، ممانعت از دیدار مسئولان سفارت سوئد با این فعال سیاسی احوازی، و نامهیا بودن هیچیک از ویژگی های یک دادگاه عادلانه، همگی حکایت از عدم مشروعیت بی دادگاههای دولت ایران دارد.

 مشارکت رسانه های وابسته به رژیم اعم از صدا وسیمای ایران، روزنامه ها و رسانه ها و نشریات داخلی در به راه انداختن این هجمه تبلیغاتی جهت توجیه جنایتهای دولت ایران در ربودن حبیب چعب و محاکمه ناعادلانه وی امری گرچه جدید نیست، اما وسعت آن به مراتب بیش از مشارکتهای قبلی رسانه های حکومتی، نظیر پرس تی وی، در اعدام فعالان احوازی است.

این نمایش تبلیغاتی آنچنان مضحک است که وکیل تسخیری رژیم برای حبیب چعب، خود علنا در صف دولت ایران ایستاده و در رسانه ها به شکل ضمنی اعترافات اجباری گرفته شده تحت شکنجه را قبول کرده و اعلام کرد که نیازی به دفاع از متهم وجود ندارد.

آنچه ابعاد خطرناک این حمله تبلیغاتی رژیم علیه جنبش مدنی ملت الاحواز را برملا می کند، مشارکت خیل وسیع مزدوران رژیم مقیم در کشورهای غربی در این طرح حکومتی است. دهها تن از خبرنگاران رسانه های فارسی در شبکه های به اصطلاح اپوزیسیون به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم در این حمله رژیم مشارکت کرده اند. این افراد با استفاده از آزادی بیان در کشورهای غربی و با انتشار اخبار دروغ و مغرضانه سعی در توجیه بی دادگاههای رژیم و نسبت دادن اتهامات به کل جنبش مدنی ملت الاحواز دارند. بدون شک این اشخاص و گروهها در اعدام و سرکوب فعالان عرب نقش مستقیم دارند، و تحرکات آنها از چشم تیزبین فعالان احوازی مخفی نخواهد بود، و می بایست در دادگاههای غربی به محاکمه کشیده شوند.

اینان به خوبی می دانند بیش از ۶۰۰ سال است که ملت الاحواز برای حفظ سرزمین مادری اش از چنگال اشغالگرانه سلسله های حاکم در ایران، مبارزه می کند. طی ۹۷ سال گذشته نیز ملت الاحواز با دادن هزاران قربانی در راه حفظ زمینها و حقوق اولیه اش در برابر رژیمهای پهلوی و جمهوری اسلامی ایستادگی کرده است.

  جنبش مردم الاحواز همواره در راه دست یافتن به حق تعیین سرنوشت، و بهره مندی از حقوق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مدنی، برچیده شدن تبعیض سیستماتیک، حفظ زمینهایش، توقف طرح های تغییر بافت جمعیتی و کوچ اجباری، استمرار حقابه رودخانه ها، آزادی سرکوب شدگان، و توقف اعدامات که همگی از حقوق اولیه انسانی محسوب می شوند، از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در این راه  هزاران تن از بهترین فرزندانش توسط دولت مرکزی به شهادت رسیده اند.

گسترش این جنبش مدنی در سطح جامعه احوازی و ادامه انتفاضه های مردمی بشکل مستمر سبب شده است تا احواز به عنوان مرکز قیام های مردمی در ایران شناخته شود، و قیام ملت الاحواز در دهه های اخیر الهام بخش دیگر ملت های غیر فارس سرکوب شده برای خیزش علیه جنایتهای دولت مرکزی شود.

این امر به شدت مرکزگراهای حاکم و خارج را آشفته کرده و آنها را بر آن داشته است تا با بستن اتهامات مذهبی، تندروی و تروریستی به جنبش مدنی مردم الاحواز به گمانشان بتوانند حقیقت مدنی و اتنیکی این جنبش و خواسته های عادلانه اش را خدشه دار کنند.

ما در جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز اعلام می کنیم که چالش دولت مرکزی در احواز از بدو اشغال احواز در سال ۱۹۲۵ تا به امروز یک چالش اثنیکی- ملی است که با سیطره مبتنی بر زور اسلحه دولت مرکزی فارس محور، و تاسیس دولت- ملت جعلی ایران رقم خورد و تا به امروز ادامه دارد. ما این اقدامات دولت ایران و اتباع ایرانی در خارج را اقدامی در راستای استمرار نقض حقوق ملی ملت الاحواز دانسته و معتقدیم که آزادی بیان در کشورهای غربی نباید به فرصتی برای رژیم  جمهوری اسلامی و مزدورانش در خارج جهت نقض گسترده تر حقوق بشر در احواز تبدیل شود.

ما در پادماز ضمن محکوم کردن تلاش های رژیم خونخوار ایران در هدف قرار دادن فعالان احوازی و فعالان سایر ملت های غیرفارس، از جامعه جهانی بالاخص کشورهای اروپایی ، کانادا، استرالیا، و ایالات متحده امریکا می خواهیم تا با فشار آوردن به این رژیم تروریستی امنیت فعالان ملت های تحت ستم را که به کشورهای غربی پناهنده شده اند را تأمین کنند.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز مصرانه از کشور سوئد می خواهد تا ضمن افزایش تلاش هایش برای آزادی بی قید وشرط حبیب چعب، از بکارگیری هیچ گونه اقدامی در این زمینه کوتاهی نکند.

همچنین از کلیه مؤسسات و سازمان های حقوق بشر بین المللی خصوصاً شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، آقای جاوید رحمان، می خواهیم تا با صدور بیانیه ها و استفاده از اهرمهای فشار بین المللی اقدامات لازم را برای آزادی آقای حبیب چعب بکار بگیرند.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز ضمن ارج نهادن به اعلام همبستگی و همدردی سازمانها و احزاب ملت های غیرفارس از بدو ربوده شدن حبیب اسیود تا کنون، همرزمانمان در سازمانها و احزاب احوازی را به هماهنگی های بیش از پیش برای کمک به نجات این اسیر احوازی دعوت می کنیم.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز ضمن محکوم کردن مجدد آدم ربایی و ترور مبارزان احوازی و مبارزان سایر ملتهای تحت ستم توسط رژیم ایران، اعلام می داریم که مسئولیت حفظ جان وسلامتی آقای حبیب فرج اله چعب (اسیود) بر عهده دولت ایران می باشد، و با توجه به سابقه سیاه این دولت در اخذ اعترافات اجباری و تحت شکنجه از دستگیر شدگان اعلام میداریم که بر اساس قوانین حقوق بین الملل محاکمه اقای چعب باطل و این دادگاه نمایشی فاقد هر گونه اعتبار و ارزش حقوقی و قانونی می باشد.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز (پادماز)

۳۱ ژانویه ۲۰۲۲

  

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى