در : صفحه اول » اخبار » بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز در حمایت از انتفاضه کرامت

بیانیه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز در حمایت از انتفاضه کرامت

ای ملت عظیم عرب الاحواز،

ایستادگی شما در برابر طغیان ستمگران زمانه و شعارهای ضد تبعیض و ضد نژادپرستی که از حنجره های شماطنین انداز شده تار و پود توهمات حاکمیت در تهران را از هم پاشانده است.

خشم انسانی شما بسان آتشی می باشد که سازندگان گفتمان زشت نژادپرستی و توهم را سردرگم کرده است. نژادپرستی و دگرستیزی ناشی از  ملقمه ‘ملت سازی ایرانی’ با محوریت ‘یک زبان و یک مذهب’ با مبارزات شجاعانه شما بیش از پیش در حال اضمحلال است.

ای آزادی خواهان شریف الأحواز ،

بی جهت نیست که آزادی انسان ها در اولین بند اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده و از حقوق و کرامت متساوی تمامی انسان ها سخن رفته است. یقینا آزادی و کرامت شما پیش شرط هرچیزی است و هیچ گروه یا حاکمی نمی تواند اولویت های سیاسی و مصالح قوم خود را بر آزادی وکرامت شما مقدم سازد.بیش از نه دهه است که رژیم های متوالی و ضد بشری حاکم در ایران، با خوی اشغالگرانه زمین های شما را غصب کرده و روستاهایتان را ویران ساخته اند. رودخانه هایتان را خشک  و تالاب های سرسبزتان را به کانون های طوفان های شن تبدیل کرده اند. دهه هاست که ثروت های نفت و گاز و آب و برق را در اختیار قومی خاص قرار داده است. در مقابل شما نه تنها فقیرتر شده اید بلکه هر روز به جرم عرب بودن تحقیر می شوید و انواع اهانت ها از سوی حاکمیت ، مزدوران آن و تعلیم یافته گان کهنه پرست برشما روا داشته شده است.

فرزندان ملت عرب احواز بی شک هنوز اهانت بزرگ نشریه رسمی حاکمیت جمهوری اسلامی، روزنامه اطلاعات، که در سال ۱۳۶۴ شمسی ملت عرب احواز را شماری کولی نامید و انتفاضه اول حفظ کرامت را در اوج اختناق دهه شصت رقم زد، از یاد نبرده اند.

 طرح برملاشده دولت مرکزی برای کوچ اجباری میلیون ها عرب احوازی که درپی آن انتفاضه ۱۵ آوریل ۲۰۰۵ رقم خورد، همچنان در برابر چشمان همه هویداست. افزون بر طرح آواره سازی ملت عرب موسوم به ‘طرح جامع امنیتی خ و ز س ت ا ن’ حالا نیز دستگاه ضد بشری حاکم اهانتی دیگر بر شما روا داشت. سریال پیوسته اهانت ها و تحقیر ملت عرب احواز یک ابزار اساسی است که حاکمیت ایران بعنوان یک عنصر مکمل در تحقق دیگر سیاست های ضدبشری اش در احواز از آن استفاده می کند. اگر از زشتی عهد مقبور پهلوی بگذریم، جمهوری اسلامی که با شعار اسلام به قدرت رسید کار خود را با قتل عام احوازی ها در شهر محمره و عبادان آغاز کرد. در چهارشنبه سیاه محمره صدها تن از برادران شما را کشت. این جنایتکاران حاکم پس از برملا شدن کذب ادعاهایشان در دفاع از مظلومان، اکنون به گفتمان کثیف نژادپرستی روی آورده اند.

اینان به گمان خود می توانند با تحقیر و اهانت، مقاومت بی نظیر شما در حفظ هویت عربی احوازی را درهم شکنند. بی شک هدف جمهوری اسلامی در استفاده از مردم استان های همجوار و اسکان صدها هزار تن از آنها در اقلیم احواز جهت تحقیق سیاست های پاکسازی نژادی در این اقلیم و محو هویت تاریخی عربی شماست.

رژیم جنایتکار حاکم بر ایران با ترویج نژادپرستی و دگرستیزی، زمینه را برای کاستن ارزش انسانی مردم غیر فارس در افکار عمومی مهیا می سازد تا اگر روزی دست به قتل عام گسترده زند افکار عمومی فارس ها و دیگر ذینفعان را همراه  و موید خود بیابد.

از سوی دیگر رژیم جنایتکار حاکم، با ایجاد دشمنی ساختگی میان مردم لر و ملت عرب احواز، سعی دارد تا ملتهای ساکن در ایران را در برابر هم قرار داده تا به دوام عمر خود بیفزاید. موفقیت رژیم در خلق چنین مکانیزم هایی، ملت های مختلف در ایران را نسبت به هم بی اعتماد کرده و هرگونه فرصت اتحاد برای برچیدن این رژیم را تا حدودی با مشکل مواجه ساخته است. فرزندان ملت عرب احواز ، بیانیه جهانی حقوق بشر و دهها مصوبه سازمان ملل درباره حقوق ساکنان اصلی خواسته های برحق شما در برچیده شدن گفتمان نژادپرستی و تبعیض نژادی، توقف کامل طرح های غصب زمین های اجدادی شما، توقف طرح های اسکان مهاجران غیر عرب بمنظور تغییر ترکیب جمعیتی را بر دولت ایران ملزم ساخته است. سازمان ملل در مصوبات صریحش اعلام کرده است که دولت هایی که بر سرنوشت ملت های بدون نماینده حاکمیت می کنند به هیچ وجه اجازه کوچ اجباری و ادغام فرهنگی و اجتماعی اجباری این ملت ها در فرهنگ و هویت رایج را ندارند. سازمان ملل دولت ایران را صریحا از هرگونه تلاش برای تاثیر گذاری و یا محو هویت و فرهنگ و تاریخ ملل تحت حاکمیت خود برحذر داشته است.

فرزندان ملت عرب!

 بیش از ۹۰ سال از ایستادگی شما در حفظ زبان و هویت عربی در برابر آماج حملات نژادپرستان و دگرستیزان می گذرد. شما به همگان اثبات کرده اید که احواز یک اقلیم عربی است و نخل الاحواز برای همیشه سرافراز خواهد ماند. این حاکمان و طرح های ضد بشری آنها و مزدوران آلت دست این رژیم همگی در برابر اراده آهنین شما فانی هستند و آینده از آن شماست. مبارزات امروز شما حق تعیین سرنوشت ملی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. 

زنده باد ملت عرب الاحواز

سرنگون باد نژادپرستی ودگرستیزی

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

۳۱ مارس ۲۰۱۸

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى