در : صفحه اول » دیدگاه » بیانیه زنان احوازی در محکومیت قتل ژینا امینی

بیانیه زنان احوازی در محکومیت قتل ژینا امینی

پیوستن به مبارزه زنان در ایران علیه حجاب اجباری، مبارزه ای فمینیستی است که سیستم خونین خشونت را به چالش می کشد.  حجاب اجباری حربه ای سیاسی است که با تغذیه از خشونت فیزیکی و روانی به تداوم مردسالاری کمک می کند.

حضور مردم و به ویژه زنان در خیابان ها و برافروختن انقلاب علیه رژیم آپارتاید نژادی و جنسی جمهوری اسلامی در اعتراض به ترور ژینا امینی، در واقع فریادی قدرتمند علیه رژیم مردسالار و بنیادگرا است که از بدن زنان برای گسترش سلطه و ترس بیشتر استفاده می کند.

رژیمی که نه تنها مردسالار و بنیادگرا است، بلکه از خشونت سیستماتیک علیه ملت های غیرفارس نیز استفاده می کند.  ژینا امینی قربانی خشونت های در هم تنیده مردسالارانه و دولتی است که نزدیک به یک قرن است بر کردها، عربها، ترکها، بلوچها، ترکمنها و گیلکها تاثیر گذاشته است.

به آتش کشیدن روسری، بریدن موها، رقص در میانه میدان اعتراض و شعارهایی که حق آزادی و زندگی را با وجود زن پیوند می زند، همه اینها  تجسم این دیدگاه فمینیستی است که حتی شخصی ترین امور ما سیاسی هستند و هیچ یک از ما زنان از این حلقه تنگ مبارزه فمنیستی جدا نیستیم. هر آسیب و هر دردی آسیبی به تک تک ما و درد همه ماست.

ما زنان فمنیست عرب معتقدیم که خشونت مردسالارانه یک رفتار یک جانبه و فردی نیست. خشونت مردسالارانه از سیستم سیاسی و اقتصادی موجود نشأت می گیرد که ابزارهای إعمال خشونت دولتی را به خدمت خود می گیرد. این ابزارهای خشونت گر (همچون سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و گشت ارشاد) نیز بر اساس اجندای طبقاتی و نژادپرستانه و البته مردسالارانه این سیستم حرکت می کنند.

آنچه که ما همیشه به آن نیاز داریم یک همبستگی انقلابی میان گروه های ستمدیده است  برای مبارزه با این رژیم‌ سرکوبگر و امپریالیستی که می‌کوشد تا از هر فرصتی برای گسترش سیطره و بسط و تثبیت نظام استعمارگر و برتری جویانه خود استفاده کند.

آزادسازی زنان تنها با یک انقلاب فمینیستی محض ممکن است و همبستگی زنان از هر تیره و تباری اجازه نمی‌دهد رژیم‌هایی که حاکمیت خود را از طریق خشونت پدرسالارانه و نژادی و طبقاتی اعمال می‌کنند سرنوشت ما را کنترل کنند. بر همه زنان است که در ایجاد این همبستگی بکوشند و فارغ از های و هوی مردان و محیط بر ستمگر بخروشند زیرا که آزادی هر یک از ما فقط با آزادی تک تک ما از همه بندهای استعمار جنسی و نژادی و طبقاتی ممکن است.

جاودانه باد نام ژینا امینی، شهید خشونت مردسالاری و پایدار باد قدرت همه کسانی که پیکر او را برای خون خواهی به دوش کشیدند.

جمعی از زنان فمنیست احوازی
۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى