در : صفحه اول » اخبار » تظاهرات در لندن در همبستگی با مردم #عبّادان

تظاهرات در لندن در همبستگی با مردم #عبّادان

روز شنبه ۴ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۴ خرداد ۱۴۰۱) تظاهراتی از سوی جامعه احوازی های ساکن بریطانیا در مقابل سفارت رژیم ایران در لندن برگزار شد. این تظاهرات در همبستگی وهمدردی با مردم شهر #عبادان صورت گرفت.

در این تظاهرت تعداد زیادی از احوازی های ساکن بریطانیا وهمچنین نمایندگانی از ملت سوریه وملت های غیرفارس شرکت کردند.

تظاهر کنندگان، که پرچم های الاحواز، وعکس های برخی از جنانباختگان حادثه را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی به زبان های انگلیسی، عربی، و فارسی جنایت های رژیم آخوندی را محکوم کردند، و از جامعه جهانی خواستند تا دست از حمایت این رژیم جنایتکار بردارد.

همچنین در این تجمع تعدادی از حاضرین سخنرانی کردند و در خاتمه این مراسم بیانیه پایانی این تظاهرات به سه زبان عربی، انگلیسی، و فارسی قرائت شد.

متن فارسی این بیانیه جهت اطلاع خوانندگان به شرح زیل آورده شده است. همچنین لینک مربوط به قرائت بیانیه ها به سه زبان در انتهای متن مندرج شده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بیانیه پایانی تظاهرات جامعه احوازی های ساکن انگلیس در همبستگی با هموطنانمان در شهر #عبّادان

ای اهالی  دلاور شهر عبادان

ای ملت مبارز الاحواز،

ای مردم جهان،

ما با غم واندوه توأم با خشم، حادثه هولناک ریزش ساختمان متروپل در شهر عبادان را پیگیر بودیم. حادثه ای که جان ده ها زن و مرد و کودک بیگناه را گرفت، که اجساد برخی از زیر آور اخراج شده، در حالی که اجساد خیلی ها همچنان زیر آور باقی مانده است.

این حادثه دردناک تنها یک نمونه ساده از فساد رژیم ایران است که ثروت مردم ما را غارت می کند و آنها را برای اجرای سیاست های بی ثباتی امنیتِ منطقه، حمایت از شبه نظامیان تروریست در عراق، یمن و لبنان، سعی و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی، توسعه برنامه های موشکی خود، ایجاد بحران بین کشورهای همسایه و حمایت از رژیم های دیکتاتوری مانند رژیم سوریه، خرج میکند.

در حالی که کشور دچار بحران‌های اجتماعی و اقتصادی است و اکثر جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مقامات رژیم از زندگی تجملی برخوردارند، وبا استفاده از ثروت ملتهای تحت ستم فرزندانشان در آمریکا و کشورهای اروپایی به خوشگذرانی مشغولند.

ای برادران وخواهران ما در شهر عبادان،

عبدالباقی و امثال او چیزی جز نمونه های کوچکی از فسادی نیستند که در کشور بیداد می کند. فاسد اصلی کلِ نظام است. بدون رژیم فاسد، امثال عبدالباقی نمی توانستند ظهور کنند و در عرصه اقتصادی فعالیت کنند. اختلاس های میلیاردی وزرا، مدیران و فرماندهان سپاه تروریستی نمونه های کوچکی از فساد این حاکمان ستمگر است.

اکثر ساکنان عبادان در فقر و بیکاری به سر می برند. عبادانی که اولین و بزرگترین پالایشگاه نفت خاورمیانه در آن قرار دارد. ثروت آن غارت می شود و تبدیل به بازیچه ای در دست اختلاس گران، غارتگران و دزدانی می شود که با دولت فاسد ایران مرتبط هستند.

ای ملت به پا خواسته در الاحواز،

رژیم غاصب تهران ثروت های وطنمان اعم از نفت و گاز و آب را غارت می کند ، وبه این امر اکتفا نکرده بلکه  لبخند را از لبان کودکانمان می رباید. هر روز مصیبتی در گوشه ای از وطن رخ میدهد، روزی سیل ساختگی، روزی دیگر خشکسالی و بی آبی، روزی طوفان شن!

الاحواز به مثابه آزمایشگاهی است برای تجربه انواع سیاست های نژادپرستانه و فاشیستی علیه ملتمان وسرزمینمان.

 رودخانه ها را خشکاندند، وآب آنها را به شهرهای مرکزی منتقل کردند!

باتلاقها را خشک کردند! وکشاورزی را نابود کردند !

اکنون بر اثر تخریب محیط زیست احواز بیش از ۲۵۰ روز از سال شاهد طوفان های گرد و غبار می باشد.

در اثر این سیاست‌های نژادپرستانه، بیماری‌ها و اپیدمی‌ها در الاحواز شیوع یافت است.

و به این بسنده نکردند بلکه ساخت برج ها را به دست کلاهبرداران و شیادان سپردند، وجان ومال شما شده بازیچه این پلیدان وددصفتان گشته است. بدانید که این نظام دشمن شما و دشمن تمام بشریت است.

امروز ما مقابل لانه جاسوسی رژیم ایران در لندن جمع شده ایم، تا صدای شما باشیم ، و پیام شما را به جهانیان برسانیم.

از این رو ما اعضای جامعه احوازی های ساکن بریتانیا ضمن اعلام همبستگی و همدردی خود با خانواده های قربانیان، مجروحان و مفقودین ، موارد زیر را گوشزد می نمائیم:

۱) رژیم ایران و در راس آن خامنه ای جنایتکار مسئول اصلی حادثه متروپول است، زیرا که این فساد تحت حمایت و رعایت او گسترش یافته است.

۲) تظاهرات و اعتراض حق مردم است که توسط قوانین بین المللی تضمین شده است، بنابراین ما بر ادامه اعتراضات علیه این رژیم جنایتکار تاکید می کنیم، و رژیم را مسئول حفظ جان تظاهرکنندگان می دانیم.

۳) سفر دیرهنگام مقامات ایرانی به ریاست رئیسی قاتل بزرگ به عبادان را محکوم می کنیم، وآنرا چیزی جز راهی برای سرپوش نهادن بر جنایتهای این رژیم نمیدانیم.

۴) از آنجایی که عدالت در سایه این رژیم فاسد و جنایتکار بی معنی است ، و نمی توان منتظر اجرای عدالت از حکومتی که سرتاپایش را فساد گرفته است، شد، براین اساس از جامعه بین المللی بالاخص سازمان ملل متحد درخواست می کنیم تا با اعزام کمیته حقیقت یاب به منطقه، چتر حمایتی برای مردم مظلوم ملتمان ایجاد کند.

۵) ما از جامعه جهانی به رهبری کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای می خواهیم که در مذاکرات خود با این رژیم تروریستی که به تهدیدی برای شهروندان در ایران و برای مردم منطقه و جهان تبدیل شده است، تجدید نظر کنند.

۶) ما معتقدیم که مبارزه ملتها در جغرافیای سیاسی ایران بدون همکاری و همبستگی همه ملتها و حمایت آنها از یکدیگر به نتیجه نخواهد رسید. بر این اساس، بر لزوم هماهنگی بین ملتهای غیرفارس در این زمینه برای احقاق همه حقوق غصب شده شان تاکید می کنیم.

۷) ما تمامی تلاش‌هایی که می‌خواهند مبارزات مردم ما را مصادره کنند، محکوم وتقبیح میکنیم، وتاکید میکنیم که  تظاهرات اهالی شهر عبادان بخشی از مبارزات مستمر ملت عرب الاحواز در نزدیک به صد سال  گذشته است. وبه اپوزیسیون و رسانه هایی که ملتمان را عشایر وقبایل خطاب میکنند، میگوییم که این تلاشها خدمت به رژیم تبهکار جمهوری اسلامی است، وبا این اعمال ناپسند هرگز نمی توانند هویت ملتمان را از بین ببرند.

جامعه احوازی های در بریتانیا

در ۴ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۴ خرداد ۱۴۰۱)

 

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى