در : صفحه اول » اخبار » بیانیه مشترک حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

بیانیه مشترک حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

بیانیه مشترک حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

در حمایت از ملت عرب احواز در برابر هجمه نظام تروریسم دولتی ایران

 

جنبش ملت های غیرفارس حق طلبانه و مسالمت آمیز است

 

حمله به مراسم رژه در شهر احواز در روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ شمسی، حمله ای از قبل برنامه ریزی شده است که از سوی رژیم جمهوری اسلامی یا هر جریان نظامی سیاسی دیگر انجام گرفته باشد در جهت منافع ملل غیر فارس محسوب نمی شود. ترور و خشونت همواره با سیستم شونیستی رژیم شیعی اسلامی آمیخته است.

 نظام تبعیض نژادی و تروریسم دولتی ایران این بار به سرعت جنبش مدنی سیاسی ملت عرب احواز را متهم ساخته تا به خیال خود بتواند با جنبش الاحواز که یکی از کانونهای مبارزه علیه ستم برخاسته از حاکمیت تمامیت خواه مرکزگرا است، تسویه حساب کرده و این جنبش حق طلبانه و مردمی را به تروریسم لکه دار سازد.

 ما این توطئه برنامه ریزی شده را اقدامی علیه تمامیت جبهه ملل غیرفارس می دانیم که به منظور سیاه نمایی طرفداران سیستم غیرمتمرکز در ایران صورت می گیرد. رژیم جمهوری اسلامی با برنامه ریزی این توطئه قصد دارد آلترناتیو مهم ملل غیرفارس در فردای پس از جمهوری اسلامی، را مورد حمله قرار دهد و برچسب تروریسم به آن بندد.

 بی شک ردای سفید حق خواهی  مسالمت جویانه ملت عرب احواز، ملتی که بیش از نود سال بسان ملت تورک و بلوچ و ترکمن آماج هجمه نژادپرستانه و ضدانسانی دولتهای مرکزی بوده است، به اتهامات رژیم ستم و تبعیض نژادی لکه دار نمی شود.

 رژیم جمهوری اسلامی هفته ای قبل اعلام کرد که سیاستهای پاکسازی نژادی اش در احواز محقق شده و طی چند سال اخیر توانسته است بیش از ۴۰۰ هزار احوازی را از احواز کوچ دهد.

 رژیمی که بیش از نیم میلیون عرب احوازی را از روستاهای خود آواره ساخته و آنها را حاشیه نشین فقر و گرسنگی ساخته، رژیمی که بیش از دومیلیون عرب را در اقلیم احواز و بوشهر و جمبرون آواره ساخته و در جای جای ایران به غربت کشیده است، خود یک رژیم پاکسازی نژادی به تمام معنای کلمه است.

 رژیمی که با خشکاندن تمامی منابع آبی حوزه غرب زاگرس از جمله خشکاندن دریاچه ارومیه و رودخانه کارون و کرخه، آینده میلیونها انسان تورک و عرب و کرد و لر را مورد تهدید جدی قرار داده است تا کشاورزی در فلات مرکزی قوت یابد و افزایش جمعیت صورت گیرد، یک رژیم آپارتایدی است.

 رژیمی که منابع نفت و گاز و آب و معادن احواز و آزربایجان جنوبی را مصادره کرده و مردمان این سرزمین ها را به زندگی در فقر و تنگدستگی واداشته است، خود عین گناه است و نمی تواند منبع هرگونه خیرخواهی بشری باشد. حجم عظیم تراکمی جنایات جمهوری اسلامی در حق ملل غیرفارس در آزربایجان و احواز و بلوچستان و غیره آنچنان زیاد است که رژیم جمهوری اسلامی را تنها با نظام هیتلر و یا رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی قابل مقایسه می سازد.

 در مقابل این سیاستهای برنامه ریزی شده رژیم، انتفاضه های ملت عرب احواز در چهل سال اخیر تا به امروز  نظیر قیام محمره در سال ۱۹۷۹، انتفاضه کرامت اول در سال ۱۹۸۵، انتفاضه سرکوب فرهنگی در سال ۲۰۰۱، انتفاضه ۱۵ آوریل ۲۰۰۵، استمرار اعتراضات سالانه در ایام عید فطر و قربان و سالیاد انتفاضه ۲۰۰۵، انتفاضه حمایت از کارون در سال ۲۰۱۳ و اخیرا انتفاضه کرامت دوم در سال ۲۰۱۸ در برابر هجمه نژادپرستانه علیه ملت عرب، حکایت از انتخاب استراتژیک راه حل اعتراضات مدنی از سوی ملت عرب احواز به عنوان شیوه ای برای احقاق حقوق برباد رفته، دارد.

ملت تورک آزربایجان نیز در تجمعات قلعه بابک در جنبش هویت گرایانه ۲۰۰۶ دراعتراضات بر علیه خشکاندن دریاچه ی ارومیه دراعتراضات علیه برنامه راسیستی فتیله و غیره در برابر هجمه نژادگرایانه و دگر ستیزانه دولت ایران مقابله کرده است. رژیم به خیال خود با امنیتی کردن فضا در آزربایجان و فشار به حرکت ملی آزربایجان و انگ زدن می تواند به جنبش مدنی سیاسی و مسالمت آمیز طرفدار احقاق حقوق ملت ها ضربه وارد آورد.

رهبر یئنی گاموح لطیف حسنلی، سیامک میرزایی، ابراهیم نوری و دهها زندانی بی گناه فعالین ملی سیاسی آزربایجان در زندانهای رژیم، خود گویای اراده عظیم حرکت ملی آزربایجان در جهت رهایی ملی خویش است.

بی شک تروریسم حربه اصلی جمهوری اسلامی در ارعاب حق خواهان در داخل کشور و در جنگ افروزی منطقه ای و ترور شخصیتی در سطح بین المللی از جمله ترور فعالان احوازی در هلند و لندن است.

ما در جبهه ملل تحت ستم دولت مرکزی ایران، بارها نسبت به رواج فرهنگ نژادپرستی و تورک ستیزی و عرب ستیزی از سوی دولت ایران هشدار داده ایم. امروز ثمره سیاه این فرهنگ ضد بشری را در حمایت هزاران ایرانی در خارج از کشور از اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی، شاهد هستیم.

بی شک هجمه فعلی دولت ایران به جنبش مدنی ملت عرب احواز یک توطئه خطرناکی علیه جنبش ملل غیرفارس می دانیم. ما فعالان تورک و عرب از تمامی حق طلبان منصف می خواهیم که هرگز فریب ادعاهای این رژیم گرگ صفت نخورند و اجازه ندهند تا جریان حق طلبانه ملل مظلوم و تحت ستم مورد هجمه نژادگرایان قرار گیرد.

انسانیت و حق وحقوق برابر شایسته تمامی ملت ها در ایران است. هرگونه جانبداری از نظام ستم و تبعیض نژادی و نظام تروریسم دولتی در ایران اقدامی غیرانسانی است و خدمتی به آینده مشترک ملت ها در ایران نخواهد کرد.

 حزب دموکرات آزربایجان جنوبی

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

سه شنبه ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۸

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى