در : صفحه اول » اخبار » جمهوری اسلامی وعده ترور احوازیها داد

جمهوری اسلامی وعده ترور احوازیها داد

پادماز- رئیس کل ستاد نیروهای مسلح، سردار باقری، در ارتباط با حمله ساختگی سپاه پاسداران به رژه نیروهای مسلح روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ شمسی، اعلام کرد که دستگاه ترور جمهوری اسلامی فعالان احوازی را در سراسر دنیا دنبال خواهد کرد.

این سخنان رئیس کل ستاد نیروهای مسلح ایران درپی اتهام برنامه ریزی شده دولت ایران به احزاب احوازی و بویژه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز، آمده است.

جنبش ملی دموکراتیک عرب احواز از لحظات اولیه انتشار اخبار دروغین مبنی بر دخالت این سازمان در حمله به مراسم رژه در احواز، موضع رسمی این سازمان را اعلام کرده و هرگونه دخالت در این حادثه را بشدت رد کرده و جمهوری اسلامی را عامل حادثه خونین معرفی کرد.

همزمان با رخداد حمله به مراسم رژه در احواز، نیروهای سایبری جمهوری اسلامی با حمله به وب سایت پادماز این وب سایت را خارج از دسترس قرار داد. این امر سبب شد تا پادماز نتواند بیانه انکار دست داشتن در حادثه مذکور را بر وب سایت خود منتشر کند. پادماز با انتشار بیانیه ای در تویتر و فیسبوک هرگونه دست داشتن در عملیات مذکور را به شدت تکذیب کرده و نظام تروریسم دولتی جمهوری اسلامی را مسئول این عملیات خونین دانست.

درپی انکار پادماز، احزاب دیگر احوازی نیز با انتشار بیانیه های جداگانه هرگونه دخالت در حادثه حمله به مراسم رژه را تکذیب کردند.

سخنان سردار باقری و احضار سفرای اروپایی در تهران و بستن اتهام تروریسم به جبهه مبارزان مدافع حقوق بشر در احواز و مدافعان حقوق ملت تحت ستم جمهوری اسلامی، ملت عرب، حکایت از برنامه ریزی قبلی رژیم جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به جنبش ملت عرب الاحواز و لکه دار ساختن آن نزد کشورهای غربی است.

پیشتر دولت ایران در اقداماتی جداگانه در سال ۲۰۰۷ اقدام به ترور محمد نواصری رهبر جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز در هلند و ترور منصور اهوازی در سال ۲۰۰۸ در لندن و اخیرا در نوامبر سال ۲۰۱۷ اقدام به ترور احمد مولا رهبر جنبش آزادی بخش الاحواز در هلند، کرده است.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز یک جنبش سکولار مدنی سیاسی است که به شیوه های مدنی مسالمت آمیز به دفاع از حقوق ملت عرب احواز، بوِیژه حقوق کودکان و زنان و اقلیتها، دفاع از محیط زیست و رسوایی سیاستهای جمهوری اسلامی در پاکسازی نژادی در احواز اهتمام دارد.

فعالیتهای سیاسی و رسانه ای جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز و تحقیقات علمی این سازمان در رسوایی سیاستهای جمهوری اسلامی نقش مهمی ایفا کرده و غضب و رسوایی شدید مقامات امنیتی دولت ایران را همواره بدنبال داشته است. در مواردی نیروهای پادماز از سوی مقامات امنیتی جمهوری اسلامی به شکل مستقیم تهدید به مرگ شده اند.

بخش سیاسی / جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى