در : صفحه اول » اخبار » بیانیه مشترک حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

بیانیه مشترک حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

بیانیه مشترک حزب دموکرات آزربایجان جنوبی و جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 در حمایت از انتفاضه ملت عرب احواز در حفظ کرامت انسانی

ای ملت عظیم عرب الاحواز

ای جوانان عرب، ای زنان و مردانی که برای حفظ کرامت انسانی تان در برابر امواج ننگین نژادپرستی بپا خاسته اید و رژیم طراح توطئه های پاکسازی نژادی در احواز را به هراس انداخته اید، مقاومت شما مقاومتی شرافتمندانه و فراموشی نشدنی است.

شما بپا خواسته اید و به دستگاه لجن پراکنی مرکزگرایان جواب دندان شکنی داده اید. شعارهای کرامت که از حنجرهای فرزندان احواز سروده می شود بازتابنده دردهای میلیونها انسان تورک و کورد و بلوچ و تورکمن و دیگر مردمان غیرفارس است.

عرب ستیزی و تورک ستیزی و دگر ستیزی از مشخصه های بارز هویت جعلی نوین موسوم به هویت ایرانی است. از روزی که حاملان افکار پلید نژادپرستی این هویت جعلی ایرانی را برای مردم ما طراحی کردند، ملل غیرفارس جز تحقیر و اهانت و نفرت و تبعیض نژادی و عقب ماندگی اقتصادی و فقر و تنگدستی نصیب دیگری نداشتند.

ما بخوبی می دانیم که درد ملت عرب بودن یا نبودن در نقشه ساخته این نژادپرستان مرکزگرا نیست. دغدغه اصلی ملت عرب احواز عرب بودن و عرب ماندن هویت تاریخی الاحواز است.

ما شاهدیم که فرزندان ملت عرب از انتفاضه تاریخی ۲۰۰۵ تاکنون بهیچوجه از پای ننشته اند و شعار مبارزه با سیاستهای پاکسازی نژادی را همواره فریاد زده اند.

ای ملت عرب الاحواز،

دردهای شما دردهای تمامی ملل غیرفارس است. دولت مرکزی دهه هاست که ثروتهای طبیعی شما را غارت می کند و شما را در اوج فقر نگه داشته است. زمینهای شما را بشکل فله ای مصادره می کند و معترضان را در روز روشن بقتل می رساند. رودخانه های خروشان احواز را نفرت و کینه و اوج خودخواهی مرکزگرایان خشک کرده است. تالابهای سرسبزتان بسان دریاچه ارومیه خشک شده و جز دشتی پرنمک و خیزگاه طوفانهای شن از آنها چیزی باقی نمانده است.

امروز بیش از پیش دردهای مردمان غیر فارس به هم شباهت یافته است، چرا که باعث و علت این دردها مشترک است. تفکر مرکزگرایی، نگاه یکجانبه و تنها بسوی مرکز، سبب شده است تا انسانهای غیرفارس در سیستم مرکزی هیچ جایی نداشته باشند. دستگاه مرکزگرایی ارزشی برای مردمان غیرفارس باقی نگذاشته است و تربیت یافته گان مکتب راسیسم مرکزگرای ایرانی هر دم به خود اجازه اهانت به میلیونها انسان غیرفارس می دهند.

ای فرزندان احواز

بی شک فریادهای برخاسته از درد شما، در دل رنج دیدگان غیرفارس احساس می شود. ملت تورک آزربایجان جنوبی این استقامت شما را به تمامی فرزندان الاحواز و ملل غیرفارس تبریک می گوید.

از طرف دیگر فاجعه سوختن ۲۴ جوان عرب در قهوه خانه نورس بواسطه عوامل مجهول را به ملت عرب احواز تسلیت می گوییم. بی شک رژیم جمهوری اسلامی بشکل مستقیم و یا غیرمستقیم در این حادثه نقش دارد. رژیم سعی دارد تا با این حادثه در میان شما تفرقه ایجاد کرده و انتفاضه بزرگتان را متوقف سازد.

ما حزب دموکرات آزربایجان جنوبی بهمراه جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز، ضمن تاکید بر ادامه انتفاضه بشکل مسالمت آمیز از مردان و زنان عرب می خواهیم تا به اعتراضات خود ادامه داده و درسی فراموش نشدنی به دولت مرکزی ایران دهید.

به امید پیروزی و دست یافتن ملل غیرفارس به حق حاکمیت بر سرنوشت خویش

زنده باد شهیدان مبارزه در راه احقاق حقوق ملی

زنده باد وحدت استراتژیک تورکهای آزربایجان و عربهای الاحواز

سوم آوریل  ۲۰۱۸

حزب دموکرات آزربایجان جنوبی

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى