در : صفحه اول » اخبار » تخریب خانه های مردم عرب در کوی مشعلی شهر احواز

تخریب خانه های مردم عرب در کوی مشعلی شهر احواز

پادماز- مأموران شهرداری شهر احواز صبح روز سه شنبه ۱۶ فوریه ۲۰۱۶، با بولدوزر به منازل مسکونی مردم عرب کوی مشعلی شهر احواز یورش برده وآنها را تخریب کردند.

بنا به گزارشات واصله نیروهای اجرایی شهرداری شهر احواز با حمایت نیروی انتظامی به منازل مردم عرب در کوی مشعلی حمله برده و چندین خانه را با خاک یکسان کردند و ساکنان آنها را آواره ساختند. بسان حالتهای قبل، اینبار نیز شهرداری احواز به بهانه نداشتن مجوز ساخت، این خانه ها را تخریب کرده است.

نیروهای امنیتی بمنظور ممانعت از انتشار خبر تخریب خانه های ساکنان کوی مشعلی، موبایلهای حاضران را مصادره کرد. با این وجود فیلمی از این حادثه در سطح رسانه های اجتماعی منتشر شده است که تخریب خانه های مردم عرب در کوی مشعلی احواز را به خوبی نشان می دهد.

طی سالهای اخیر نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به بهانه های مختلف نظیر نداشتن مجوز ساخت، عدم توانایی در پرداخت قبوض شهرداری، مبارزه با جرائم و غیره، خانه های مردم عرب در محله هایی نظیر چنیبه، حصیرآباد، شهرک احواز و زویه و غیره تخریب کرده است.

در همین راستا پیشتر در روز یکشنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۱۵ ( ۲۸ دی ماه ۱۳۹۳) در پی هجوم مأموران شهرداری منطقه شش احواز برای تخریب یکی از منازل مسکونی این شهر واقع در خیابان شهدای ۵ شهرک احواز یکی از مأموران اجرایی کشته شد. بنا بر اخبار واصله در هنگام تخریب این منزل مسکونی درگیری بین اهالی ومأموران رخ داد که منجر به قتل راننده اجرائیات شهرداری این منطقه، به ضرب گلوله شد.

در سال ۲۰۱۳ نیز شمار زیادی از خانه های مردم عرب در منطقه چنیبه احواز در اثر هجوم نیروهای انتظامی و بلدوزرهای شهرداری تخریب شد و یک نوجوان ۱۵ ساله عرب بنام مرتضی سویدی که در غیاب والدینش در برابر تخریب خانه اش ایستادگی کرده و به سوی ماموران سنگ پرانی کرده بود، به ضرب گلوله مامور نیروی انتظامی جان باخت.

پیشتر نیز شهرداری بدون اخطار اولیه به ساکنان وبدون اینکه به آنها حق دفاع از خود را بدهد، خانه های مردم عرب را تخریب کرده است. این در حالی است که خانه ها مذکور داری انشعاب آب وبرق از ادارات مربوطه بوده و اهالی برای حق انشعاب مبالغ هنگفتی را پرداخت کرده اند.

جنبش دموکراتیک ملت عرب احواز- بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى