در : صفحه اول » اخبار » تظاهرات احوازیها همزمان با نشست G20 در برزبن استرالیا

تظاهرات احوازیها همزمان با نشست G20 در برزبن استرالیا

تظاهرات احوازیها همزمان با نشست G20 در برزبن استرالیا

پادماز- امروز شنبه ۱۵ نوامبر ۲۰۱۴ همزمان با برگزاری نشست رهبران ۲۰ کشور جهان G20، فعالان عرب احوازی همراه با فعالان حقوق بشر اهل استرالیا تظاهراتی برگزار کرده و سیاستهای پاکسازی نژادی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

احوازیهای معترض همراه با گروههای عدیدی دیگری نظیر موسسات مدافع حقوق ساکنان اصلی استرالیا، موسسات مدافع حقوق پناهندگان و مدافعان حقوق زن و برخی گروههای دیگر تظاهرات گسترده ای برپا کرده و علیه جنایتهای برخی کشورهای بزرگ حاضر در این نشست و جنایتهای جمهوری اسلامی ایران علیه ملت عرب احواز، اعتراض کردند.

معترضان احوازی همگام با ساکنان اصلی استرالیا با برافراشتن پلاکاردهایی در اعتراض به پاکسازیهای نژادی صورت گرفته از سوی ایران و دیگر کشورها خواستار پایان دادن به سیاستهای دولت مرکزی ایران در نابودی محیط زیست بمنظور تحقق پاکسازی نژادی در احواز شدند.

فعالان عرب احوازی حاضر در این تجمع اقدامات ایران در اعدام مخفیانه دهها فعال عرب احوازی و مجازات دستجمعی مردم عرب احواز بواسطه بستن آبها بر اقلیم احواز و ممانعت از ورود آب به این اقلیم را جنایت علیه انسانیت دانسته از رهبران شرکت کننده در این نشست خواستند تا چنین رژیمی به رسمیت نشناخته و به جنایتهای این رژیم رسیدگی شود.

در این نشست با محوریت اقتصاد، احوازیها در گفتگو با رسانه های خبری جهانی حاضر در شهر برزبن پرده از فقر شدید ملت عرب احواز برداشته و سرقت نفت و گاز و آب اقلیم احواز از سوی دولت مرکزی ایران را بتفصیل شرح دادند.

طی روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر شهر برزبن در استرالیا میزبان نهمین نشست سران کشورهای G20 است که در حدود ۴۰۰۰ نماینده کشورهای مختلف در آن شرکت کرده اند. در این نشست درباره مسائل بحران اقتصاد جهانی، تغییرات آب و هوا، اشتغال و تغییرات وضعیت کار پرداخته خواهد شد.

گروه G20 کشورهای ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، مملکت عربی سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، مکزیک را در بر می گیرد. این کشورها در مجموع بیش از ۸۵ درصد اقتصاد جهانی را در اختیار دارند و در نشست G20 وزاری اقتصاد و رئسای بانکهای مرکزی کشورهای مذکور شرکت کرده اند.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

 

us4

 

 

 

 

 

us1

 

us2

 

us3

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى